Kvůli koronaviru představila Škoda Auto sportovní RS variantu modelu Octavia pouze online na internetu. Jak se očekávalo, půjde o plug-in hybrid s celkovým maximálním výkonem 180 kW (245 koní), což je stejná hodnota jako benzinová verze v minulé generaci.

 

Nová Škoda Octavia RS iV dostává plug-in hybridní ústrojí složené z motoru 1.4 TSI a elektromotoru s výkonem 85 kW. Výsledkem je systémový výkon 180 kW (245 koní). To je stejná hodnota jako dříve. Maximální točivý moment, který činí 400 Nm,je přenášen přes šestistupňovou automatickou převodovkou DSG na přední kola. Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh a umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu až 60 km v režimu WLTP. Dynamický rozjezd zajišťuje elektromotor, jehož maximální točivý moment 330 Nm je k dispozici hned od startu. Ve sportovním režimu, který poskytuje maximální systémový výkon, zrychluje Octavia RS iV z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Maximální rychlost činí 225 km/h. „Odpich“ z místa tak bude hodně dynamický, ale v celkovém zrychlení hybridní Octavia RS překvapivě zaostává za svou čistě benzinovou předchůdkyní, která se na stovku dostala za 6,7 sekundy.

Čtěte také: Projekt elektrických dodávek Deutsche Post končí s velkou ztrátou


Ostavia RS iV se od standardních modelů čtvrté generace nejprodávanějšího mladoboleslavského typu liší i po stránce designu. „Specialitou nového typu Octavia RS iV je nová příď s černou maskou chladiče a logem RS pod emblémem značky, dynamický a ostře řezaný nárazník s LED mlhovými světlomety, velkými nasávacími otvory s leskle černým orámováním, to vše podtržené širokým předním spojlerem rovněž v černém lesklém provedení,“ popisuje první vizuální odlišnosti Karl Neuhold, vedoucí designu exteriéru vozů ŠKODA.

Čtěte také: Čím menší kola, tím větší dojezd: Renault Zoe se představil v nové generaci

Černý lesklý motiv se promítá i v bočním profilu vozu, tímto způsobem jsou provedeny rámy oken, zpětná zrcátka a také výrazná a aerodynamicky propracovaná kola s průměrem ráfků až 19 palců. Na zádi pak nemůže chybět výrazný spojler. Najdeme tam také výrazný nárazník s černými aerodynamickými elementy po stranách a mohutným difuzorem ve spodní části.


„Nejvýraznějším prvkem interiéru tu jsou sportovní sedadla s diamantovým vzorem prošívání a emblémem RS,“ říká Kateřina Vránová z oddělení Color&Trim. Sedadla mohou být nově v plně textilním provedení nebo v kombinaci materiálu Suedia, kůže a umělé kůže, na palubní desce nechybí doplňky v karbonovém vzhledu a opět čalounění Suediou. Stejný materiál s dekorativním barevným stehem je i ve výplních dveří. A povinnou změnou je samozřejmě sportovní volant s logem RS.