Ačkoli všichni výrobci uvádějí na trh nové a nové elektromobily, jeden ambiciózní projekt překvapivě končí. Deutsche Post se rozhodla ukončit výrobu vlastní levné elektrické dodávky StreetScooter. Ztráta jde do stovek milionů eur.

 

Na začátku to byl velmi sympatický projekt. Německá pošta se rozhodla vyvinout vlastní jednoduchou, praktickou a hlavně levnou elektrickou dodávku na rozvoz po městech. Její vůz StreetScooter stál kolem 33 tisíc eur. Auto o délce 4,7 metru nabídlo zavazadlový prostor čtyři metry krychlové a nosnost kolem 700 kilo. Oficiální dojezd byl 80 km na jedno nabití, baterie so dobila do plna za 7 hodin. Pošta našla pro projekt i velkého partnera – Ford začal na podvozku Transitu vyrábět model StreetScooter Work XL, který nabídl 20 m3 prostoru a užitečné zatížení až 1275 kg.

Čtěte také: Čím menší kola, tím větší dojezd: Renault Zoe se představil v nové generaci

Nyní je ale se vším překvapivě konec. Finanční ředitelka Deutsch Post Melanie Kreis oznámila, že jen za loňský rok měl projekt ztrátu 100 milionů eur. Deutsche Post hledala dalšího partnera, který by projekt vyvedl ze ztráty, najala tak bývalého ředitele společnosti Tesla, jehož kolem mělo být vybudovat prodejní síť a vyjednávala i spolupráci s čínskou automobilkou Chery Holding Group. Úspěch se ale nedostavil a tak projekt končí. Vyrobeno bylo asi 11 000 dodávek, některé budou dodány ještě během tohoto roku, ale od roku 2021 už bude německá pošta nakupovat dodávky od jiných výrobců. Za letošní rok bude muset ale ještě odepsat zhruba 300 až 400 milionů eur.
Martin Šidlák

Čtěte také: Peugeot e-Expert dá zákazníkovi na výběr