Mezi prvními v záplavě plug-in hybridů, které letos přijdou na český trh se představil DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4. Slibuje dojezd až 58 km na elektřinu, pohon všech kol a výkon 300 koní. Plus bezplatné parkování v Praze.

 

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 disponuje technikou, kterou použijí v brzké době i další vozy koncernu PSA. Motor PureTech o výkonu 200 komí je podporován dvěma elektrickými motory, které zajišťují 110 k (vepředu) a 112 k (vzadu). Jsou napojeny na 8stupňovou automatickou převodovku poskytující kombinovaný výkon 300 k a točivý moment 520 Nm distribuovaný převodovkou s pohonem všech čtyř kol. Z rychlosti 0 na 100 km/h můžete zrychlit za 5,9 sekund a při pevném startu ujedete 1000 m za 25,9 sekund.

Čtěte také: Servisy Peugeot jsou na tom lépe než servisy Škoda, tvrdí Cebia

Vzhledem k tomu, že se jedná o dobíjecí hybridní model, může se u vozu DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 nabít baterie z 0 na 100 % ve speciální zásuvce 32 A za necelé dvě hodiny. Díky pokročilému systému rekuperace energie, lze baterii nabíjet také za jízdy. Cena začíná na 1 395 000 Kč za verzi výbavy So Chic.
Značka DS má zatím v Česku jednu prodejnu v Praze na Černém mostě a druhou, nově otevřenou, v Ostravě. Výhodou nového modelu DS je, že může parkovat zdarma v modrých a smíšených zónách v Praze, ale určitou nevýhodou, že na servis s ním jeho majitel může jezdit pouze do zmíněných dvou míst v republice.

Fakta:
Schválený model v cyklu WLTP: DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4, 300 k, pohon všech 4 kol, kola 19 ” (T&N)
Emise CO2: 31 g/km
Spotřeba paliva: 1,3 l / 100 km
Dojezd při 100% elektrickém pohonu: 58 km
Palubní nabíječka: 7,4Kw
DS WallBox: dobití na 100% za 1 h 45 min
Baterie: záruka 8 let nebo 160 000 km
Výkon baterie: 13,2 kWh
Dobíjení: 2 dobíjecí kabely v základní výbavě (typ 2 a 3)
Točivý moment: 520Nm
Zrychlení z 0 na 100 km/h 5,9 s
1 000 m pevný start: 25,9 s