Toyota loni v České republice podepsala 12 tisíc nových zákaznických smluv, letos jich má v plánu dokonce 14 500 i přes očekávaný propad celkového trhu. Až 4000 vozů z toho by mělo být užitkových. Na rozdíl od ostatních značek nechystá ani jeden elektromobil, ale naopak několik sportovních variant svých modelů!

 

Aby se alespoň trochu pokusily vyrovnat s přísným průměrným flotilovým limitem 95 g CO2/km, chystají automobilky na tuzemský trh letos uvést 9 hybridů, 18 plug-in hybridů a nejméně 15 elektromobilů. Ani jedno čistě elektrické auto ale nebude od Toyoty. Ta díky tomu, že loni měla evropský průměr 99 g/km, si věří, že dokáže limit splnit i bez nich. Naopak chystá řadu nových aut, z nichž některá budou mít i sportovní geny.

Čtěte také: Česko je v přípravě na elektromobilitu páté nejhorší v Evropě

Co tedy můžeme čekat?


Nejprve startuje prodej faceliftovaného crossoveru C-HR s novým motorem 2.0 Hybrid. Vedle už představeného Yarisu GR se brzy chystá i Corolla GR Sport. Do řady Corolla v prvním čtvrtletí přibude ještě „cross country“ oplastovaná varianta kombíku pod názvem Corolla Trek. V březnu bude na trh uveden užitkový vůz Proace City v 5- nebo 7místné verzi a benzinovým i dieselovým motorem. V září je plánována premiéra nové generace modelu Yaris, který se bude vyrábět v továrně TPCA v Kolíně (čtěte zde). Pod kapotou bude nový hybridní motor o výkonu 106 koní a také nový benzinový motor 1.5 o výkonu 121 koní.  A konečně v říjnu je plánována premiéra RAV4 ve verzi plug-in hybrid. Půjde o nejvýkonnější verzi v nabídce s výkonem přes 300 koní, pohonem všech kol a dojezdem čistě na elektřinu až 70 km (podle NEDC). „Jsme připraveni začít dovážet i novou generaci vodíkového modelu Mirai,“ řekl šéf českého zastoupení Martin Peleška. „Závisí to samozřejmě na infrastruktuře a otevření čerpacích stanic, ale vedeme v tomto směru intenzivní jednání.“

Martin Šidlák