Předseda představenstva Volkwagen Group Herbert Diess se domnívá, že koncern je příliš pomalý v zavádění nových technologií a musí se urychleně změnit, aby neskončil jako Nokia.

 

Podle agentury Reuters to Herbert Diess řekl na setkání vrcholného managementu koncernu. Automobilka musí podle něj projít „radikální revizí“, jinak dopadne jako finský výrobce telefonů Nokia, jehož dominantní postavení se rozpadlo pod nástupem nových technologií zejména společnosti Apple.

Čtěte také: Má Volkswagen ID.3 problém se softwarem?

Čas tradičních výrobců automobilů skončil,“ cituje Reuters apokalyptické sdělení Herberta Diesse. Společnost musí zejména přijmout digitální technologie. I když se koncern VW loni ukázal jako celkem odolný, Diess uvedl, že jsou nutná další opatření, protože změna odvětví teprve začala. „Otázka zní: Jsme dostatečně rychlí?“ otázal se Diess. „Budeme-li pokračovat současnou rychlostí, bude to velmi těžké,“ dodal. „Z výrobce tradičních vozů se VW přeorientovává na vozy samořídící a připojená na internet a tento krok se neobejde bez snížení nákladů a zvýšení efektivity,“ řekl Diess. „V souhrnu je to pravděpodobně nejobtížnější výzva, jaké VW ve své historii čelil.“
Budoucnost vidí koncern jednoznačně v elektromobilitě, protože Diess řekl, že omezí investice do vodíkových palivových článků, protože vozidla na vodík nebudou podle něj v příštích deseti letech tak konkurenceschopná jako elektrická auta.

Čtěte také: Nejméně spolehlivé vozy trhu? Pozor na ojeté Dacie a Volkswageny…

S obavami musí mezi řádky číst Diessova slova hlavně zástupci dodavatelů, ale také zákazníci. „VW se musí více zaměřit na zisk a méně na objemy,“ uvedl. Toho lze dosáhnout zvýšením cen a snížením nákladů. Při masivních investicích do elektromobility bude koncern hledat úspory u dodavatelů. „Vezměte například Bentley a jeho 10 000 prodaných vozů," řekl. „Bylo by ještě působivější, kdybychom měli marži vyšší než nula. Abych byl úplně upřímný, dal bych přednost 5 000 vozům a marži přes 20 procent.“