Celkem 55 vozů „rozbila“ loni společnost Euro NCAP v rámci svých crash testů. 41 z nich dosáhlo na nejvyšší ocenění pěti hvězdiček. Ale jen osm z nich se může pyšnit titulem Best in Class, dalších 5 bylo oceněno druhým místem. Absolutně nejlepší hodnocení si odnesl Mercedes-Benz CLA.

 

Kompaktní čtyřdveřové kupé CLA je sportovní variantou k sedanu třídy A. V roce 2019 se stalo nejlépe hodnoceným autem z hlediska bezpečnosti, protože ve všech čtyřech hodnocených kategoriích získalo přes 90%. Zvítězilo tak i v kategorii malých rodinných aut, na druhém místě skončila Mazda 3. Ta excelovala v kategorii ochrany dospělých, kde získala 98%, překonat ji dokázal jenom sesterský crossover CX-30.  Zajímavé přitom je, že Mercedes loni uvedl na trh dalších pět modelů s pětihvězdičkovým hodnocením.

Čtěte také: Nejméně spolehlivé vozy trhu? Pozor na ojeté Dacie a Volkswageny…

 

 

Jak to dopadlo v dalších kategoriích? Mezi velkými rodinnými vozy se o první příčku podělila Tesla Model 3 a BMW řady 3. Jen těsně za nimi skončila Škoda Octavia. Mezi velkými SUV opět bodovala Tesla, tentokrát s modelem X. Druhý skončil Seat Tarraco. Mezi malými SUV a MPV zvítězilo Subaru Forester, až na druhé příčce jsou společně Mazda CX-30 a Volkswagen T-Cross. Kategorie Supermini má dva vítěze – Audi A1 a Renault Clio, druhý je Ford Puma. A konečně poslední kategorii hybridních a elektrických aut ovládla Tesla, jejíž model 3 je na první pozici a model X na druhé. Zvláštní pochvalu si zasloužil i roadster BMW Z4 s 97procentní ochranou dospělých a 91procentní ochranou chodců. Nemohl být ale hodnocen v rámci Best in Class, protože žádný jiný podobný model nebyl loni testován.
Naopak nejhorší hodnocení si loni odnesl Jeep Renegate s pouhými třemi hvězdičkami. Stejný počet ale získalo třeba i čínské elektrické SUV Aiways U5 nebo trojice Škoda Citigo, Seat Mii a VW e-Up!, které přešly na elektrický pohon.

Čtěte také: Nových aut kupují Češi méně, těch ojetých o trochu víc