BMW i4 je novinkou v prémiovém segmentu střední třídy. Zrychluje z 0 na 100 km/h za zhruba 4,0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti přes 200 km/h. Výroba odstartuje v roce 2021.

 

Budoucnost elektrické mobility bude tvořit pátá generace technologie BMW eDrive, která se poprvé představí v BMW iX3, jež si svou premiéru odbyde v roce 2020, a následovat budou BMW iNEXT a BMW i4. Díky technologii BMW eDrive páté generace, která zahrnuje také nejnovější inovace v oblasti bateriových článků, nastavuje BMW i4 nové standardy ve sportovních jízdních vlastnostech a na jedno nabití ujede až 600 km.

Čtěte také: Mazda CX-30 přepsala historii nárazových testů: Dospělé ochrání na 99 %

Vývoj BMW i4 je součástí komplexní produktové ofenzivy BMW Group v oblasti elektricky poháněných automobilů. V současnosti společnost nabízí v rámci přímé konkurence nejširší nabídku plně elektrických a plug-in hybridních modelů. Do roku 2023 bude mít BMW Group ve svém výrobním programu 25 modelů s elektrifikovaným pohonem.
Elektrický motor, vyvinutý pro BMW i4, nabízí maximální výkon okolo 390 kW/530 k, čímž dosahuje srovnatelného výkonu jako spalovací motor V8 současných modelů BMW. Pátá generace pohonu BMW eDrive zahrnuje také nově navrženou vysokonapěťovou baterii s nejnovější technologií bateriových článků. Konstrukce vysokonapěťové baterie vyvinuté pro BMW i4 se vyznačuje extrémně plochým designem a optimalizovanou energetickou hustotou. S hmotností kolem 550 kilogramů má baterie kapacitu přibližně 80 kWh. Tato energie zajistí BMW i4 dojezd asi 600 kilometrů.

Čtěte také: Test BMW M135i xDrive: Úsvit modré éry

Výroba plně elektrického BMW i4 odstartuje v roce 2021 a následně začnou jeho prodeje po celém světě. Výroba nového modelu bude probíhat v hlavním mnichovském závodě, kde se vyrábí také BMW řady 3 Sedan s konvenčním spalovacím motorem a plug-in hybridním pohonem, BMW řady 3 Touring s konvenčním pohonem a od léta 2020 rovněž s plug-in hybridním pohonem, BMW řady 4 Coupé a BMW M4 Coupé.