Hned po oznámení fúze koncernů PSA a Fiat Chrysler Automotive začala škrtat ve výdajích Alfa Romeo. Rozloučit se můžeme se sportovním kupé GTV a dalším sporťákem 8C. Oba vozy zmizely z plánů značky pro další období.

 

V roce 2018 ohlásila Alfa Romeo pod vedením Sergia Marchionneho čtyřletý produkční plán. Ten počítal s tím, že do roku 2022 uvede značka na trh 7 nových nebo modernizovaných modelů. Mezi nimi vynikal návrat kupé GTV na podvozku Giulie včetně vrcholného provedení Quadrifoglio. Takové auto mělo konkurovat vozům jako BMW M4. Dalším slibovaným sporťákem mělo být větší kupé 8C s hybridním motorem o výkonu 700 koní.

Čtěte také: Test BMW M135i xDrive: Úsvit modré éry

Z těchto plánů ale nejspíš sešlo. Doslova pár desítek hodin po oznámení fúze celého koncernu FCA s francouzským PSA prezentoval šéf FCA Mike Manley investorům aktuální plány do roku 2022. A z původních 7 modelů už jsou jen 4. Zmizel nástupce Giulietty a také oba zmiňované sportovní vozy. Příslušnou stránku z finanční prezentace přinesl třeba britský server Autocar. Důvodem škrtů v portfoliu značky je podle Manleyho nutnost snížit kapitálové výdaje. Je to logické. Alfa si nevede moc dobře. Například za první pololetí roku 2019 prodala v Evropě jen 27 702 vozů. Víc – 34 700 vozů - prodá jen v samotné Itálii sesterská značka Lancia, které na to stačí jediný, mnoho let starý model Ypsilon.
Nový plán Alfy tak počítá jen s nástupcem modelů Stelvio a Giulia. Oba by měly přijít na trh v roce 2021. Čtveřici pak doplní nové SUV segmentu C, které už má jméno Tonale. S jeho uvedením na trh se počítá příští nebo přespříští rok. Poslední plánovanou novinkou pak bude zatím nepojmenované SUV segmentu B. S jeho premiérou je počítáno až na rok 2022. Ale uvidíme, co s plány udělá PSA, jehož šéf Carlos Tavares, který má být jmenován generálním ředitelem celé nové skupiny, je proslulý zaváděním úsporných plánů pro zvýšení zisků. U Opelu se mu to podařilo během rekordně krátké doby, i když za cenu toho, že Opel přišel s několika SUV, které byly v podstatě převzaté od Peugeotu.
Martin Šidlák

Plán 2018: