Na solných pláních Bonneville zaznamenala automobilka hyundai dva nové rychlostní rekordy, a to s SUV NEXO, poháněným palivovými články (170,811 km/h), a se sedanem Sonata Hybrid (264,952 km/h).

 

Oba rekordy musí být potvrzeny Mezinárodní automobilovou federací FIA. Uvedené ekologické koncepční vozy byly vyvinuty a testovány týmy inženýrů z amerického technického centra Hyundai (Hyundai America Technical Center) a ze společností Hyundai Motor America a Hyundai Motor Company.
„Jsem nadšený, že jsem měl čest řídit oba vozy Hyundai při pokusech o rychlostní rekordy,“ řekl Dean Schlingmann, řidič vozidel a vedoucí inženýr poháněcích ústrojí v technickém centru Hyundai America Technical Center. „Týmy inženýrů z našeho amerického technického centra, společnosti Hyundai Motor America a Koreje spojily své dovednosti a prostředky, aby vytvořily tato ekologická vozidla pro naše vzrušující a úspěšné jízdy na solných pláních Bonneville.“
Hyundai NEXO dosáhl při pokusu o rychlostní rekord v kategorii vozidel, poháněných palivovými články na vodík, rychlosti 170,811 km/h (rekord musí být potvrzen Mezinárodní automobilovou federací FIA). SUV Hyundai NEXO s palivovými články obdrželo následující úpravy:
Bezpečnost
-    Bezpečnostní rám z chrom-molybdenové oceli s homologací FIA
-    Bezpečnostní sedadlo Sparco ERGO
-    Šestibodové bezpečnostní pásy Sparco
-    Hasicí systém SPA Technique Firesense s hasivem FireAde
-    Bezpečnostní okenní sítě AutoPower
-    Síťový zádržný systém Simpson Racing
Karoserie
-    Lepicí fólie ve speciálním designu navrženém designérským centrem Hyundai v Irvine
-    Aerodynamické panely pod nárazníky pro vysoké rychlosti
Sonata Hybrid Concept dosáhl při pokusu o rychlostní rekord v kategorii vozidel s hybridním pohonem, kombinujícím zážehový spalovací motor a elektromotor, rychlosti 264,952 km/h (rekord musí být potvrzen Mezinárodní automobilovou federací FIA). Sedan Sonata Hybrid obdržel následující úpravy:
Podvozek
-    Závodní vzpěry/tlumiče/pružiny KW Suspensions
-    Pneumatiky Goodyear Eagle 28 x 4,5-15 pro rychlostní rekordy
-    Závodní kola Vision Rally 55
-    Aerodynamické ploché kryty kol Mooneyes Moon
-    Speciální brzdová soustava Hyundai pro brzdění z vysokých rychlostí od týmu specialistů na podvozky z amerického technického centra Hyundai
Poháněcí ústrojí
-    Speciální 3“ výfuková soustava Injen Technology
-    Nastavitelný a elektronicky řízený systém vstřikování oxidu dusného Nitrous Express Maximizer EZ
-    Držák pro dvě lahve s oxidem dusným a přívod paliva s elektromagnetickým ventilem od společnosti Nitrous Express
-    Digitální závodní displej AEM CD-7
-    Závodní palivo VP Racing MS 109, dodávané společností C3 Fuels
-    Speciální sběrné výfukové potrubí pro čtyřválcový motor
-    Speciální řídicí software jihokorejské společnosti Hyundai Motor Group
Bezpečnost
-    Bezpečnostní rám z chrom-molybdenové oceli s homologací FIA
-    Bezpečnostní sedadlo Sparco ERGO a šestibodové bezpečnostní pásy Sparco
-    Hasicí systém SPA Technique Firesense s hasivem FireAde
-    Speciální bezpečnostní padák Simpson pro brzdění z vysokých rychlostí
-    Bezpečnostní okenní sítě AutoPower
-    Síťový zádržný systém Simpson Racing
Karoserie
-    Lepicí fólie ve speciálním designu navrženém designérským centrem Hyundai v Irvine
-    Aerodynamické panely pod nárazníky pro vysoké rychlosti

Zdroj: Hyundai