Jen pár dní poté, co se oficiálně představila osmá generace VW Golf, uvolnila Škoda kompletní základní údaje o čtvrté generaci modelu Octavia. Slibuje nárůst vnějších i vnitřních rozměrů a stejně jako Golf digitalizaci, konektivitu a nový hybridní pohon.

 

Nová Octavia dostala zcela nový vzhled přídě, tvořený novým předním nárazníkem a novými, ostře řezanými předními světlomety. Zvětšená délka a šířka zvýrazňují sebevědomý charakter tohoto kompaktního vozu. V porovnání s třetí generací narostla délka vozu Octavia Combi čtvrté generace o 22 mm na 4 689 mm. Šířka narostla o 15 mm na 1 829 mm. Délka verze liftback je o 19 mm větší, když měří 4 689 mm, šířka narostla o 15 mm na 1 829 mm. Rozvor činí 2 686 mm. Protáhlou siluetu vozu zvýrazňuje nově tvarovaný, plochý střešní nosič. Až devatenáctipalcová kola z lehké slitiny dodávají vozu dynamický vzhled. Nižší přední světlomety i zadní světla využívají moderní LED technologii. Významnou novinkou nabízenou ve vrcholné verzi modelu Octavia jsou full LED Matrix světlomety.

Čtěte také: Osmý Golf je tady. Vzhledem nepřekvapí, ohání se hlavně digitalizací

Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech vzrostl na 78 mm. Objem největšího zavazadlového prostoru ve své třídě narostl u modelu Octavia Combi na 640 l, u verze liftback na 600 l. Zcela nový je i interiér vozu. Nový, dvouramenný volant má ozdobnou lištu v chromovaném provedení. Multifunkční verze volantu nabízí ovládání celkem 14 různých funkcí pomocí tlačítek a nových otočných ovladačů v chromovaném provedení.
Nový design má také středová konzole, výplně dveří a přístrojová deska, která je rozdělena do několika horizontálních úrovní a spolu s kontrastní, barevnou plochou pod velkou, samostatně stojící centrální multifunkční obrazovkou kopíruje tvar masky chladiče. Vůbec poprvé nabízí Octavia ergonomická sedadla, která jsou velmi šetrná k zádům a která nabízí na přání vyhřívání, masážní funkci a také funkci ventilace. Sportovní sedadla, která jsou nabízena na přání, jsou potažena velmi prodyšnou látkou ThermoFlux. Nová Octavia nabízí na přání také třízónovou klimatizaci Climatronic. Bezklíčový systém otvírání KESSY lze nyní použít pro všechny čtyři dveře.
Octavia je první model značky Škoda, který nabídne tzv. head-up displej. Head-up displej zobrazuje důležité informace, jako například rychlost nebo údaje z navigace, přímo na čelním skle v zorném poli řidiče. Infotainment systémy nabídnou na přání služby streamování rádia a televize a také zcela bezdrátové propojení chytrého telefonu pomocí bezdrátové SmartLink+ technologie. Média nebo USB paměťové disky lze ovšem propojit s infotainment systémem přímo pouze pomocí dvou předních USB-C konektorů.

Čtěte také: Tady se budou prohánět ještě tajná BMW

Obrazovka nejnovější generace digitálního, individuálně konfigurovatelného Virtuálního Kokpitu má úhlopříčku 10″. Novinkou je možnost zobrazit mapu navigace ve dvou různých režimech přiblížení na Virtuálním Kokpitu a displeji infotaintment systému, který má úhlopříčku až 10″. Pomocí integrované spodní lišty v obrazovce infotainment systému lze ovládat klimatizaci. Pomocí nové dotykové lišty pod displejem infotainment systému lze jedním prstem ovládat hlasitost a dvěma prsty přibližovat nebo oddalovat mapu navigace.
Nová Octavia bude po uvedení na trh nabízena ve výbavových stupních Active, Ambition a Style. V průběhu roku 2020 doplní nabídku robustní Scout a sportovní RS.
Velkou novinkou je ovládání automatické převodovky DSG systémem shift-by-wire. Řazení převodových stupňů tak neprobíhá mechanicky, ale elektronicky. Místo známé volicí páky automatické převodovky DSG se tak ve středové konzoli vozu nachází nový ovládací modul s malým přepínačem, kterým řidič volí režimy R (zpětný chod), N (neutrál) a D/S (standardní režim Drive/sportovní režim), a také tlačítko parkovacího módu P.
Octavia dostane benzinové i naftové motory, verzi na CNG a poprvé taky plug-in a mild-hybridní technologii. U tříválcového motoru 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a čtyřválcového motoru 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG je použit 48 V řemenový startér-generátor a 48V lithium-iontový akumulátor. Je tak možné se zcela vypnutým spalovacím motorem plachtit, shromažďovat energii získanou rekuperací při brzdění nebo naopak využít točivý moment elektromotoru a zlepšit tak možnosti spalovacího motoru tzv. boostem. Motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) je nabízen výhradně s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Čtěte také: Hybrid proti dieselu a benzinu - O peníze jde až v první řadě

Plug-in hybridní Octavia iV bude ve spojení s motorem 1.4 TSI nabízena ve dvou výkonových variantách. Vedle varianty s celkovým systémovým výkonem 150 kW (204 k) je ještě plánována verze se systémovým výkonem 180 kW (245 k). Obě provedení budou vybavena šestistupňovou automatickou převodovkou DSG.
Tři nové naftové motory pokrývají výkonové spektrum od 85 kW (115 k) do 147 kW (200 k). Motory jsou vybaveny filtrem pevných částic a také novou evoluční řadou úpravy výfukových plynů SCR.
Motor 1,5 TSI s pohonem na zemní plyn má výkon 96 kW (130 k). Celková kapacita tří nádrží na zemní plyn činí 17,7 kg. V případě potřeby je k dispozici nádrž na benzin o objemu 9 l.