Vodík jako palivo najde v dopravě uplatnění zejména pro soukromé jízdy na dlouhé vzdálenosti. Myslí si to 37 procent respondentů letošního průzkumu analytické firmy Autovista Group. Pětina pak vidí uplatnění vodíkového pohonu u užitkových dopravních prostředků.

 

Třetí nejčastěji uváděnou odpovědí byla veřejná doprava (mimo automobilové), pro kterou hlasovalo přes 11 procent respondentů. Tento směr potvrzují například plány firmy Viking Cruises, která již v roce 2017 oznámila záměr postavit celosvětové první výletní loď na kapalný vodík.
Automobilová hromadná doprava získala shodný počet hlasů jako řízení ve městě (po 6 procentech), přičemž pouze tři procenta respondentů byla toho názoru, že vodík by se nejlépe uplatnil ve vozidlech záchranného systému.
Vodíkový pohon nabízí rychlejší tankování a delší jízdní dosah nebo emise v podobě čisté vody.
Technologie sice nedosahuje takové fáze vývoje jako elektromobily, nicméně automobilky zkoumají tuto technologii tak, aby mohly vozidla na palivové články (FCV) uvést na trh již v příští dekádě. Zástupci značek Toyota a Hyundai jsou na trhu již dnes. Některé země již pomalu začínají vodíkovou infrastrukturu rozvíjet. Například britská vláda se zavázala do této oblasti investovat 23 milionů liber. V Česku je zatím jediná vodíková čerpací stanice v Neratovicích.
Zdroj: Toyota