V době, kdy většina značek opouští skomírající segment miniaut, anebo sází na plnou elektrifikaci, přispěchala značka Hyundai se zcela novou generací svého modelu i10. Ba co víc, novinka se představí s dvojicí běžných spalovacích motorů. Na trh se k tomu rozjede s nejrozsáhlejší bezpečnostní výbavou ve své třídě a při své velikosti s poměrně sebevědomým sloganem „Go Big.“

Podoba novinky byla odhalena ještě před svou premiérou na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu, a tak si můžete její nový design z poskytnutých obrázků zhodnotit sami. Na první pohled zaujme poměrně mladistvým a dynamickým vzhledem, kdy se leckdy neubráníme pocitu, že některé linky jsme u konkurence už viděli. To ale nic nemění na faktu, že vzhledově se nová generace vydařila a celkový estetický dojem vylepšuje nižší střecha (o 20 mm) a širší karoserie (o 20 mm). 
Zcela nový design ale nalezneme u uvnitř vozu. Celkový motiv vnitřního designu nového modelu i10 zanechává mladistvý dojem a jak automobilka sama uvádí, nebude to na úkor praktické využitelnosti. Díky prodlouženému rozvoru náprav budou mít cestující k dispozici ještě více vnitřního prostoru, což se zejména v této kategorii mini aut počítá. Variabilní zavazadlový prostor s objemem 252 litrů dosáhne nad průměr segmentu. Výška prahu nad zemí je o 29 mm nižší, což usnadňuje nakládání zavazadel. Variabilní podlahu zavazadlového prostoru lze navíc umístit do dvou úrovní a variabilitu nového modelu završují sklopná zadní sedadla, která se odjistí snadno jednou rukou.

Bohatá bude podle všeho i bezpečnostní výbava vozu. Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) umí detekovat pomocí multifunkční kamery nejen vozidla, ale také chodce před vozem. Asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist) automaticky přepne mezi dálkovými a tlumenými světly na základě detekce světel vpředu jedoucích a protijedoucích vozidel a zajišťuje optimální osvětlení vozovky za tmy. Mezi další bezpečnostní funkce patří asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keep Assist System), asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) a asistent pro sledování omezení rychlosti ISLW (Intelligent Speed Limit Warning).

Nová generace modelu i10 bude v době uvedení na trh nabízena se dvěma benzinovými motory: s tříválcem 1.0 MPi s nejvyšším výkonem 67 k a maximálním točivým momentem 96 Nm a se čtyřválcem 1.2 MPi, jehož výkonové parametry jsou 84 k a 118 Nm. Oba motory bude možné kombinovat se dvěma převodovkami, pětistupňovou mechanickou a pětistupňovou automatizovanou. Příchod novinky na český trh lze odhadovat koncem letošního roku, či zkraje roku 2020. Na cenu nové generace si budeme muset ještě chvilku počkat.

SOUVISEJÍCÍ:

- Nová technologie snižuje zvýšit výkon motorů a zároveň snížit emise až o 12 %
- Hyundai odhaluje model Sonata
- Vošický končí u Hyundai. Po Opelu a Fordu končí šéf dalšího českého importéra