Mercedes-Benz Vans představuje po eVitu a eSprinteru první čistě elektrické vozidlo určené jak pro osobní, tak pro komerční využití. Model EQV nabízí opravdu velkou baterii uloženou v podlaze vozu, dlouhý dojezd a výjimečné prvky výbavy. Novinka bude představena na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu a záhy vstoupí do prodeje.

O pohon elektrického MPV se stará elektromotor s maximálním výkonem 150 kW uložený na přední nápravě pod dynamicky vyhlížející čelní maskou, kde se v předním nárazníku nachází i nutná zásuvka pro dobíjení. Energie je dodávána lithium-iontovou baterií umístěnou pod podlahou vozidla, která disponuje kapacitou 100 kWh, avšak využitelných pro pohon a komfortní funkce vozu je podle výrobce jen 90 kWh. Maximální rychlost vozu sahá na 160 km/h a podle předběžných údajů od výrobce by měl dojezd dosahovat na 405 km. Průměrná spotřeba by se měla pohybovat kolem 27 kWh/100 km.

Inteligentní rekuperace
Samozřejmostí s cílem prodloužení dojezdu je hojné využívání rekuperace, přičemž si sám řidič může rozhodnout, zda-li její chod bude ovládat sám, anebo se svěří do rukou inteligentních asistentů. Pokud se rozhodnete vsadit na vlastní uvážení, lze rekuperaci regulovat použitím pádel pod volantem, přičemž při využití nejvyššího stupně rekuperace lze dle slov výrobce vůz ovládat jediným pedálem, protože při brzdném efektu rekuperace je brzda téměř zbytečná.
Stupeň rekuperace „D Auto“ odráží inteligenci EQV, protože automaticky aktivovaný ECO Asistent řidiči napomáhá k dosažení maximální možné jízdní efektivity. Kombinuje data z navigace, asistenta rozpoznávání dopravního značení a informace získané díky inteligentním bezpečnostním asistenčním systémům (radar a kamera) a úroveň rekuperace sám upravuje.
V kombinaci s navigací optimalizovanou pro EQ se aktivní monitorování dojezdu postará o to, aby řidič bezpečně dosáhl svého cíle i v případě, že mine nabíjecí stanici. K dispozici má navíc i jízdní nastavení E+, které upravuje funkce vozu pro dosažení maximálního možného dojezdu.

Tajemné rychlodobíjení
V základní výbavě je Mercedes-Benz EQV vybaven vodou chlazenou palubní nabíječkou s kapacitou 11 kW, vhodnou jak k domácímu AC nabíjení, tak na nabíjení na veřejných nabíječkách. Pomocí ní se vůz dobije na sto procent kapacity baterií za méně než deset hodin. Modely vybavené systémem pro rychlodobíjení pak bude možné dobít z 10 na 80 procent za méně, než 45 minut. Jaký nabíjecí výkon bude moct v takovém případě u modelu EQV využít ale výrobce prozatím tají.

Luxusní pojetí
Pro model EQV byla speciálně upravena i nejnovější generace systému MBUX. Na desetipalcovém displeji s vysokým rozlišením slouží dlaždice „EQ“ jako centrální přístupový bod ke všem specifickým zobrazením a nastavením, jako například stav nabíjení, čas odjezdu, popřípadě znázornění spotřeby. Displej navíc může být využíván k nastavení navigace, funkce Mercedes me Charge, nebo jízdních módů. Nechybí ani inteligentní hlasové ovládání aktivované slovy „Hej Mercedesi“, jímž lze ovládat navigaci, telefon, hudbu, počasí, stejně jako další funkce pro pohodlí, jako klimatizaci nebo osvětlení. Všechny modely rodiny EQ spojuje typický design s černým panelem na masce chladiče se stříbrnými lamelami. Estetika exteriéru je přenesena i dovnitř vozu, kde Mercedes nabízí kupříkladu prvky s růžovým zlatem, které interiéru dodává dle slov výrobce téměř pohodlí domova.

FOTOGALERIE

SOUVISEJÍCÍ:

- Elektromobily jsou pro bohaté: 80 procent se prodá jen v šesti zemích s nejvyšším HDP
- Koncept VISION iV: Takhle si Škoda představuje svou elektrickou budoucnost
- CUPRA ukáže svůj první ostrý elektromobil