Audi uvádí na trh nejsilnější verzi vrcholného sedanu A8. Osmiválec 4.0 TFSI v modelu S8, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, poskytuje nejvyšší výkon 420 kW (571 k) a maximální točivý moment 800 Nm.

 

Vysokovýkonný motor V8 v modelu Audi S8 je vybaven technikou částečně hybridního pohonu. Jeho běh se vyznačuje nejvyšší úrovní kultivovanosti. Řidič má však díky přeplňování dvěma turbodmychadly, které dopomáhá k dosažení nejvyššího výkonu 420 kW (571 k) a maximálního točivého momentu 800 Nm, také jistotu, že bude mít v jakékoli situaci k dispozici požadovaný výkon. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Třecí plochy válců v hliníkovém bloku jsou opatřeny litinovou povrchovou vrstvou, která snižuje tření. Nevšední zážitky z jízdy jsou umocněny podmanivým zvukem, který vytvářejí automaticky ovládané klapky ve výfukové soustavě.

Čtěte také: Vrcholná bestie od Audi: SQ8 má nejvýkonnější evropský diesel, 435 koní v osmi válcích

Emoce a jízdní výkony na úrovni sportovního vozu jsou doplněny komfortem a hospodárností. Částečně hybridní pohon (MHEV) přispívá k významnému snížení spotřeby paliva. Generátor, poháněný řemenem, pracuje s napětím 48 V a plní také funkci spouštěče. Ve spojení s dodatečnými lithium-iontovými akumulátory umožňuje setrvačnou jízdu s deaktivovaným motorem, rychlé opětovné spuštění motoru a rozšířenou funkčnost systému start-stop. V každodenním provozu lze díky tomu ušetřit až 0,8 litru paliva na 100 kilometrů. K ještě vyšší hospodárnosti přispívá systém cylinder on demand, který deaktivuje jednotlivé válce v provozních situacích s nízkým zatížením. Systém aktivního snižování hluku prostřednictvím audiosystému vozidla eliminuje rušivé zvukové vlny v interiéru, a zajišťuje nejvyšší úroveň komfortu.

Čtěte také: Audi sází u modelů S na elektrifikovaný diesel

Nový model S8 je sériově vybaven předvídavým aktivním podvozkem. Technicky vyspělý systém, který spolupracuje se vzduchovým odpružením, dokáže každé kolo samostatně zdvihnout vzhůru nebo stlačit dolů prostřednictvím elektromechanických ovládacích prvků. Díky tomu je nyní poprvé možné aktivně měnit polohu karoserie v každé jízdní situaci, a tím výrazně minimalizovat její pohyby při akceleraci nebo brzdění. Přední kamera rozpoznává větší nerovnosti vozovky, a systém odpružení se na ně může díky tomu s předstihem připravit. Nové Audi S8 tak může být buď velmi komfortní luxusní limuzínou, nebo opravdu dynamickým automobilem – podle přání řidiče. Systém Audi drive select mu ke změně nastavení nabízí pět jízdních režimů. Novinkou je jízdní režim „comfort +“, v němž je dokonce i průjezd zatáčkou komfortním zážitkem. V zatáčkách se karoserie nakloní až o 3 stupně směrem k vnitřní straně. Tím se sníží příčné zrychlení, které působí na cestující. V jízdním režimu „dynamic“ mění S8 velmi ochotně směr jízdy s nepatrným bočním náklonem, který je při rychlém průjezdu zatáčkou maximálně jen cca 2,5 stupně. U normálního podvozku je to cca 5 stupňů. Adaptivní regulace sil, působících na karoserii v závislosti na jízdní situaci, přispívá k neutrální nebo dokonce mírně přetáčivé charakteristice při změně směru jízdy. Předvídavý aktivní podvozek disponuje navíc novou funkcí pro komfortní nastupování. Při otevření dveří se karoserie rychle zvýší až o 50 milimetrů pro ještě komfortnější nastupování nebo vystupování.