Přímo před displejem září výrazně červený a nepřehlédnutelný semafor. Domy vyrůstají jeden za druhým z navigačních podkladů. Logo automobilky se otáčí ve vzduchu přímo před přístrojovou deskou. Toto je jen několik příkladů využití trojrozměrného zobrazení, jakým společnost Continental hodlá zcela zásadně změnit grafiku displejů v automobilech.

 

Společnost v současnosti vyvíjí ve spolupráci se společností Leia Inc. ze Silicon Valley inovativní provedení přístrojové desky, nazvané Natural 3D Lightfield Instrument Cluster. Díky němu dostanou automobily blízké budoucnosti zcela nový rozměr zobrazování v dosud nevídané kvalitě.

Čtěte také: Continental tvrdí, že má řešení, jak prodloužit dojezd elektromobilů v zimě

Displej s technologií Lightfield neboli s využitím světelného pole představuje zcela nový typ média, který umožňuje naplno vnímat nejen prostorovou hloubku, ale také zvýraznit důležité detaily a řadu dalších světelných efektů. Díky tomu je možné zabezpečit zobrazování informací v reálném čase a také ještě pohodlnější a intuitivnější interakci řidiče a vozidla. Zážitek z 3D zobrazení ovšem mohou s řidičem sdílet ostatní cestující vpředu i vzadu. Nový displej by se mohl dostat do sériové výroby v roce 2022.

Čtěte také: SROVNÁVACÍ TEST: Mazda 3, Škoda Scala, Volkswagen Golf - Na koho stačí Scala?

Díky rozvoji autonomního řízení bude ve vozech blízké budoucnosti mnohem více možností, jak řidiči umožnit další činnosti, jako jsou videohovory, prohlížení internetu nebo sledování televizních pořadů nebo filmů. „Automobil se tak stává rozšířením dnešních smartphonů,“ říká David Fattal, spoluzakladatel a ředitel společnosti Leia Inc. „Podle nás je vůz jen větší a ještě více úchvatná verze chytrého telefonu se schopností promítání obrazu ve 3D. Je to ideální místo na využití našeho komplexního ekosystému na bázi technologie Lightfield, který zahrnuje videohry, videostreaming, sdílení informací pomocí sociálních sítí nebo dokonce internetové obchody.“
Technologie Lightfield použitá společností Leia ve spojení s 3D displejem Continental nevyžaduje kameru sledující pohyby hlavy, což je nejen praktické, ale samozřejmě také méně nákladné. Navíc 3D obraz mohou pohodlně sledovat jak cestující vpředu, tak vzadu – což s dosavadními systémy nebylo možné. Další výrazné zlepšení kvality obrazu ve srovnání s dosavadními 3D zařízeními představuje mnohem komplexnější zobrazení: objekty na displeji se vytvářejí z celkem osmi perspektiv, které se mírně liší podle různých úhlů pohledu.

Čtěte také: Stát při nákupu aut šetří miliony, ale ne všichni s ním chtějí obchodovat

Při sledování displeje Lightfield má pozorovatel pocit, že se obraz „posouvá“ podle toho, jak se mění úhel pohledu. Zásluhou toho je zajištěn unikátní a nezvykle přirozený trojrozměrný obraz při pozorování z různých částí interiéru. „S displejem Lightfield jsme dosáhli zcela nové úrovně zobrazování 3D podkladů,“ říká Kai Hohmann, produktový manažer v oddělení Display Solutions společnosti Continental. „Pro dosažení nové úrovně kvality zobrazení jsou zcela nezbytné nově vyvinuté světlovody využívající nanostruktury. Díky nim nepoužíváme princip lomu světla, ale světlo směřujeme zcela přesně stanoveným způsobem tak, abychom dosáhli kýženého 3D efektu. Stále rostoucí požadavky na bezpečnost a komfort v interiéru nových vozidel je možno splnit pouze s touto technologií.“