Přestože nová generace Audi A6 byla představena už v minulém roce, na oblíbenou variantu Allroad jsme si museli počkat až dodnes. Čekání se ale vyplatilo a Audi přichází se svou novinkou A6 allroad quattro při příležitosti dvacátého výročí této offroadovější verze. Pro fajnšmekry bude k dispozici i speciální edice „20 years allroad“.

Modelová řada Audi A6 allroad quattro tak na trh míří už ve své čtvrté generaci a bezesporu naváže na úspěšné prodeje svých předchůdců, kteří se stali velmi oblíbenou variantou i na poli firemních manažerských vozidel. Největší změny oproti běžné „á-šetce“ se pochopitelně odehrávají u podvozku a v rámci nějakých těch designových retuší. Pokud jde o podvozek, tak ten může být oproti běžnému modelu A6 Avant až o 45 milimetrů vyšší. Světlá výška v normální poloze je 139 milimetrů, ale pro jízdu v terénu ji lze zvýšit.

Důvodem je pochopitelně využití vzduchového podvozku, který nabízí možnost volby světlé výšky podle potřeb uživatele, ale i v závislosti na rychlosti jízdy. Adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči se dodává pro Audi A6 allroad quattro sériově. V režimech auto a comfort je výchozí polohou normální světlá výška 139 milimetrů, po aktivaci nejvyšší úrovně do rychlosti jízdy až 35 km/h se světlá výška karoserie zvýší o 45 milimetrů. Při překročení uvedené rychlosti se karoserie automaticky sníží. Při jízdě na dálnici dojde při 120 km/h ke snížení světlé výšky o 15 milimetrů. Při rychlosti jízdy až 80 km/h je v modelu A6 allroad quattro dostupný režim offroad, u něhož je světlá výška o 30 milimetrů vyšší, než je normální poloha. Při velmi pomalé jízdě do 35 km/h lze režimem lift zvýšit světlou výšku o dalších 15 milimetrů. Světlá výška je pak o 45 milimetrů nad normální polohou.

V rytmu 3.0 TDI
Audi bude nový model A6 allroad quattro na evropském trhu nabízet se třemi motory V6 TDI, a to ve výkonových verzích 170, 210 a 257 kW. Hnací sílu všech tří motorů TDI přenáší osmistupňová převodovka tiptronic. Rovněž sériově dodávaný trvalý pohon všech kol quattro je ideálně doplněn systémem selektivního rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola. Všechny zmíněné motory jsou sériově vybaveny částečně hybridním systémem MHEV, díky němuž mají dosahovat snížené spotřeby paliva, a to až o 0,4 litru na 100 km. Systém MHEV pracuje na základě nové hlavní elektrické sítě s napětím 48 V.

Novinka má na délku délku 4,95 metru a je 1,90 metru široká a 1,50 m vysoká. Ve spojení s rozvorem 2,93 metru se tak bude snažit uspokojit veškeré požadavky posádky na vnitřní prostor s  velkou šířkou v úrovni loktů vpředu i vzadu. Stejně jako A6 Avant nabízí zavazadlový prostor s objemem 565 litrů až 1680 litrů se sklopenými zadními sedadly. Zadní sedadla jsou sériově dělená a sklopná v poměru 40:20:40. . Tažné zařízení disponuje elektrickým odjišťováním a ve spojení se zmíněnými motory nabízí A6 allroad quattro možnost připojení přívěsu o hmotnosti až 2,5 tuny.
V době uvedení modelu A6 allroad quattro na trh nabídne Audi i speciální edici „20 years allroad“ s individuální konfigurací vnější a vnitřní výbavy. Na výběr budou tři barvy laku: zelená Gavial, bílá Glacier a hnědá Soho. Paket černých ozdobných prvků je rozšířen o specifické kruhy Audi a kryty vnějších zpětných zrcátek. Výrazný vzhled završují exkluzivní 19“ kola. K odlišnému vzhledu interiéru přispívají černá sportovní sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary, ozdobné obložení z hliníku a osvětlené prahové lišty. Prodej nového modelu Audi A6 allroad quattro bude  v České republice zahájen na počátku tohoto léta.

FOTOGALERIE

SOUVISEJÍCÍ:

- Audi sází u modelů S na elektrifikovaný diesel
- Modernizované Audi A4: mild-hybrid už i v šestiválci S4 TDI
- TEST: Audi A1 Sportback 30 TFSI - Stylovka za milion