Po modernizaci nejmenší modelové řady 1 představilo BMW i facelift svého nejmenšího SUV X1. Poprvé bude k dispozici i jako hybrid.

 

X1 je pro BMW velmi důležitý model. V roce 2018 se totiž nestalo pouze celosvětově nejprodávanějším modelem BMW X, ale za stejné období získalo prvenství také ve své kategorii, když se ho prodalo 286 827 kusů. Přibližně 40 procent prodaných vozů zůstalo v Evropě, zatímco každý desátý, který opustil výrobní linku, byl exportován do USA, jež se tak staly jeho třetím největším odbytištěm.

Čtěte také: Třetí generace BMW 1 bude opět s pohonem předních kol

Mírně se upravil vnější design. Zejména přední část vypadá svalnatěji, dominantněji a impozantněji, o čemž svědčí nová větší BMW maska chladiče, jejíž ledvinky se nyní uprostřed spojují, a ostřejší světelné ztvárnění předních LED světlometů. Kromě toho ještě dynamičtějšími tvary nyní oplývá také přední nárazník. Vyznačuje se LED mlhovými světy a většími nasávacími otvory nabízenými pro všechny modelové varianty, které podtrhují sportovní geny BMW X1.

Čtěte také: Známe pět aut, kterých se jejich majitelé zbavují nejdřív

Po modernizaci BMW X1 plní všechny zážehové i vznětové motory emisní normu EU6d-temp (BMW X1 sDrive16d a BMW X1 xDrive25d plní již normu EU6d). V oblasti hospodárnosti hraje prim BMW X1 sDrive16d, které bude k dispozici s šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Kombinovaná spotřeba paliva s manuální převodovkou je pouze 4,4–4,1 l/100 km. Na opačném pólu nabídky X1 xDrive25i, čtyřválec s výkonem 170 kW (231 k) je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic a vůz s ním zrychlí na stovku za 6,5 sekundy. Současně se ale BMW X1 připravuje na další fáze svého vývoje. V příštím roce nabídku poprvé doplní plug-in hybridní varianta BMW X1 xDrive25e (kombinovaná spotřeba paliva: od 2,0 l/100 km).