Výkonné vozy Audi označené písmenem S budou nyní poháněny výhradně elektrifikovaným vznětovým motorem. Modely Audi S4, S5, S6, S7 a SQ5 „přijíždějí na start“ s třílitrovým motorem V6 TDI, částečně hybridním systémem s napětím 48 V a elektricky poháněným dmychadlem.

 

Maximální točivý moment 700 Nm a výkon až 257 kW (349 k) jsou zárukou jízdní dynamiky modelů S při cestování na dlouhé vzdálenosti, a to při nízké spotřebě paliva a značném dojezdu. Řidič má v širokém rozsahu provozních otáček k dispozici mimořádnou hnací sílu. Již od 2500 otáček za minutu poskytuje třílitrový motor V6 TDI točivý moment až 700 Nm. K pohotovým reakcím přispívá rychle reagující dmychadlo EAV s elektrickým pohonem, napájeným z 48V hlavní elektrické sítě. Výsledkem je spontánní akcelerace při sešlápnutí pedálu plynu již mírně nad volnoběžnými otáčkami a podmanivá hnací síla s neutuchající intenzitou až do 3100 otáček za minutu. Motor V6 TDI nabízí ve spojení s částečně hybridním systémem s napětím 48 V navíc bezkonkurenční dojezd. S6 Limuzína s objemem palivové nádrže 73 litrů a průměrnou spotřebou paliva 6,2 litru na 100 kilometrů dokáže překonat vzdálenost 1170 kilometrů bez doplňování paliva.

Čtěte také: Modernizované Audi A4: mild-hybrid už i v šestiválci S4 TDI

Modely S TDI přebírají koncept pohonu modelu SQ7 TDI a důsledně jej rozvíjejí u motoru V6. Velké sportovní SUV vsadilo jako první Audi na elektricky poháněné dmychadlo (EAV), které zajišťuje velmi rychlý nárůst točivého momentu po přidání plynu. EAV dodává i v nových modelech S dostatek čerstvého vzduchu do válců již od nejnižších otáček. Ještě rychlejší reakce umožňuje uložení EAV v bezprostřední blízkosti motoru. Výsledkem jsou kratší dráhy proudění vzduchu a ještě vyšší účinnost. Spolupráce mezi EAV a výfukovým turbodmychadlem zajišťuje spontánní reakce a mimořádné zrychlení v jakékoli jízdní situaci.
EAV získává energii z 48V částečně hybridního systému. Díky tomu má v téměř každé situaci k dispozici dostatek elektrické energie. Na rozdíl od konvenčního výfukového turbodmychadla je roztáčeno výhradně elektrickým pohonem. Reakční doba je pouhých 250 milisekund. Kombinace EAV s výfukovým turbodmychadlem umožňuje spontánní a rovnoměrný nárůst točivého momentu až na nejvyšší hodnotu 700 N.m, dostupnou v rozsahu od 2500 do 3100 otáček za minutu. Zážitkem pro řidiče je podmanivá hnací síla a pocit sportovní jízdy v každodenním provozu i při nízkých otáčkách.

Čtěte také: Test Audi A1 Sportback 30 TFSI: Stylovka za milion

Modely S6 a S7 TDI byly uvedeny na evropský včetně České republiky trh v květnu 2019. Také modely S4 a S5 TDI lze objednávat od května. Již od března přijímají prodejci Audi v České republice  objednávky na model Audi SQ5 TDI s cenou od 1 879 900 korun.