Velmi netradiční a ve finále nejspíš i kontroverzní projekt chystá Škoda Auto. Objenávku z online obchodu by vám kurýr mohl doručit nejen domů, ale přímo do kufru auta, i když v něm zrovna nebudete. Ujme se tento systém?

 

Pražské inovační centrum ŠKODA AUTO DigiLab za sebou zatím nemá příliš viditelných a do praxe uvedených projektů. Nyní ale oznámila spuštění testovacího provozu projektu s internetovými obchody Alza.cz a Rohlik.cz. Společně vyvíjejí doručovací systém, v jehož rámci kurýr doručí zásilku přímo do zavazadlového prostoru vozu. V pilotním projektu se nyní začne testovat technologie potřebná pro vzdálený přístup k vozu. Velký důraz je přitom kladen na bezpečnost: výměna dat probíhá v kódované podobě, kromě toho může kurýr vůz otevřít pouze v krátkém časovém úseku, jehož délku stanovuje sám zákazník.

Čtěte také: SROVNÁVACÍ TEST: Nissan Qashqai, Opel Grandland X, Škoda Karoq - Módní trojka

Aby mohl tuto službu využívat, dá zákazník příslušnému partnerovi souhlas skrze mobilní aplikaci. V případě objednávky se kurýrovi prostřednictvím GPS zobrazí pozice vozu pro následnou dodávku. Ten pak získá jednorázový zabezpečený přístup, pomocí něhož zavazadlový prostor vozu v předem definovaném časovém intervalu prostřednictvím platformy otevře. Kurýr vloží zásilku do zavazadlového prostoru, zamkne pomocí mobilní aplikace vůz a zákazník obdrží zprávu o úspěšném doručení.
Důvěra zákazníků pro vstup cizího člověka do vozu bude pro tento projekt klíčová. Jako rozporuplné se jeví i další potenciální problémy. Například vkládání potravin do kufru v parném létě na delší dobu není asi úplně ideální, když je kurýr může doručit až ke dveřím v předem dohodnutou hodinu. Nebo kolik zákazníků bude chtít nechávat cennější zboží nakoupené na Alza.cz v kufru auta? Uvidíme.

Čtěte také: Kdy a proč by si šéf Peugeotu koupil Porsche 911 a bez čeho ráno nevyjde z domu? Tak trochu jiný rozhovor