Společnost Volvo chce pro splněnín svého cíle „žádný mrtvý ve Volvu v roce 2020“ nejen stále zlepšovat technickou výbavu svých vozů, ale rozhodla se i k trochu překvapivému kroku – od roku 2020 omezí maximální rychlost svých vozů na 180 km/h.

 

Vize 2020, na jejímž základě by počínaje rokem 2020 neměl v žádném novém voze Volvo nikdo utrpět smrtelné ani jinak vážné zranění, představuje jednu z nejambicióznějších vizí bezpečnosti v automobilovém průmyslu. Protože si však automobilka Volvo Cars uvědomuje, že jen s pomocí technologií se k nulové hodnotě nedostane, rozšiřuje své pole působnosti i na chování řidiče.

Čtěte také: Elektromobil v podání Volva – dva motory, výkon přes 400 koní a cenovka pod jeden milion korun

Na základě výzkumu společnosti Volvo Cars byly identifikovány tři zbývající problematické oblasti bezpečnosti představující tzv. mezery bránící automobilce v dosažení jejího cíle naprosto skoncovat s vážnými a smrtelnými zraněními v jejích vozech, přičemž na předním místě stojí vysoká rychlost.
„Automobilka Volvo je lídrem v oblasti bezpečnosti: byla jím vždy a zůstane jím i do budoucna,“ uvedl Håkan Samuelsson, prezident a generální ředitel společnosti. „Díky našemu výzkumu víme, které oblasti jsou problémové a kdy končí dopravní nehody v našich vozech vážným, či dokonce smrtelným zraněním. Ačkoli není omezení maximální rychlosti léčbou na vše, určitě má smysl, i kdybychom prostřednictvím tohoto kroku měli zachránit jen jediný lidský život.“
Kromě obecného omezení rychlosti automobilka dále hledá možnosti, jak spojit chytrou technologii pro omezení rychlosti s technologií monitorování prostoru, v němž se vůz pohybuje, aby její vozidla mohla v budoucnu automaticky omezovat rychlost v blízkosti škol a nemocnic.

Čtěte také: DriveTribe: nejbezpečnější autonomní vůz je Volvo + VIDEO

Problém s vysokou rychlostí spočívá v tom, že po překročení určité rychlosti palubní bezpečnostní technologie a systém chytré infrastruktury nemají možnost nadále předcházet dopravním nehodám končícím vážnými a smrtelnými zraněními. Z toho důvodu je ve většině západních zemí omezení maximální rychlosti na místě, protože ta zůstává všudypřítomným a jedním z nejčastějších důvodů úmrtí na silnicích.
Každý rok dostávají pokutu za překročení maximální povolené rychlosti miliony lidí a z údajů amerického úřadu pro bezpečnost silničního provozu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) vyplývá, že 25 % z celkového počtu dopravních nehod s následkem smrtelného zranění bylo v roce 2017 způsobeno vysokou rychlostí. Mrtvých přibývá i na českých silnicích.

Čtěte také: Nepozornost může za nejvíc nehod, havárie firemního řidiče poškozuje i mediální obraz jeho zaměstnavatele