Hvězdou značky Škoda na blížícím se ženevském autosalonu bude nejmenší SUV značky – model Kamiq. Po sérii prvních uniklých snímků jsme se týden před oficiální premiérou dočkali jeho kompletního odhalení. Oproti svým největším rivalům Kamiq nabídne o něco větší rozměry a klasicky řadu Simply Clever řešení.

„Padne jako ulitá“ zní v překladu z jazyka Inuitů slovo Kamiq, kterým škoda u nejmenšího SUV navazuje při označování svých vyvýšených modelů na modely Kodiaq a Karoq, které též začínají písmeny K a končí písmenem Q. Novinka technicky využívá stejně jako nedávno představený model Scala modulární platformy MQB A0 a na trhu se postaví proti modelům jakými je Volkswagen T-Cross či SEAT Arona.

Na délku Kamiq měří 4241 mm, šířka činí 1793 mm a na výšku má 1531 mm. Rozvor je stejný jako v případě modelu Scala a sahá na 2651 mm, což je téměř o 10 cm více, než v případě dvou zmíněných konkurenčních modelů. Kamiq by tak měl nabídnout více místa zejména pasažérům na zadních sedadlech. V základním uspořádání nabídne Kamiq zavazadlový prostor rovných 400 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel lze objem zvětšit na 1395 litrů. Na přání je k dispozici také sklopné opěradlo sedadla spolujezdce. Díky tomu lze převážet i předměty o délce až 2447 mm.

I v interiéru Kamiq odkoukal ledacos od Scaly, což asi není žádné velké překvapení. Vnitřku dominuje samostatný displej s úhlopříčkou 9,2" umístěný v zorném poli řidiče. Charakteristická linie kolem samostatného displeje kopíruje tvar kapoty motoru a vytváří také ergonomicky tvarovanou opěrku ruky, která ovládá dotykovou obrazovku. Na přání je možné mít rozměrný digitální štít Virtuální Kokpit s 10,25" displejem, který patří k největším ve své třídě. Ve standardu však Kamiq nabídne klasické budíky.

Motorová paleta kopíruje nabídku modelu Scala. Základem je tříválcový motor 1,0 TSI s výkonem 70 kW spolupracující s pětistupňovou manuální převodovkou. Motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW už standardně nabídne manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je nabízena také automatická sedmistupňová převodovka DSG. Vrcholnou motorizaci tvoří čtyřválcový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW s aktivním řízením válců (ACT), kdy motor v případě malé zátěže automaticky vypíná oba prostřední válce a snižuje tak spotřebu. Také tento motor je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je nabízena automatická sedmistupňová převodovka DSG.

Dobrou zprávou pro příznivce vznětových jednotek je přítomnost motoru 1,6 TDI. Agregát nabízí výkon 85 kW a točivý moment 250 Nm . Motor je standardně vybaven systémem SCR se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic a standardně spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je k dispozici automatická sedmistupňová převodovka DSG. Ekologickou variantou nového modelu Kamiq je provedení 1,0 G-TEC s pohonem CNG. Tento tříválcový motor má výkon 66 kW a nabízí maximální točivý moment 160 Nm. Nádrž na zemní plyn má kapacitu 14,2 kg a doplňuje ji benzinová nádrž o objemu 9 litrů.

Podvozek modelu Kamiq je o 37 mm vyšší než jaký nabízí už několikrát zmiňovaný model Scala.  Více možností sportovního charakteru umožňuje na přání dostupný systém Sport Chassis Control. Sportovní podvozek, který je o 10 mm nižší, nabízí kromě režimu Normal také režim Sport s tužší charakteristikou tlumičů, které jsou elektronicky ovládané. Nebyla by to Škoda, aby nepřinesla řadu praktických Simply Clever řešení. Kamiq tak na přání nabídne například inteligentní ochranu hrany dveří, která se při otevření automaticky otevře, anebo nově třeba integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla, který usnadní doplňování kapaliny.

SOUVISEJÍCÍ:

- Škoda Kamiq dostane kontroverzní dělené světlomety!
- Škoda Kamiq poprvé ukázala interiér
- Škoda Scala má české ceny. Je o 67 000 Kč dražší než RapidŠkoda Kamiq dostane kontroverzní dělené světlomety!