Formentor je prvním modelem, který byl od počátku vyvíjen pouze pro značku Cupra. V Ženevě se tenhle sportovní crossover představí s plug-in hybridním pohonem o celkovém výkonu 245 koní. Koncept má podle všeho blízko sériové výrobě a prakticky v nepozměněné podobě by na trh mohl dorazit už v příštím roce.

Model Formentor si Cupra nadělila k ročnímu výročí. Je to totiž přesně rok, co značka SEAT oznámila založení této nové samostatné značky. A co si budeme povídat, také bylo potřeba něco ukázat v Ženevě. Formentor by se tak po modelu Cupra Ateca měl stát druhým samostatným modelem v nabídce nové sportovní značky jen s tím rozdílem, že byl od počátku vyvíjen pouze pro značku Cupra. Stejně jako Ateca zůstane v segmentu vozů SUV, i když bude podle všeho o kousíček menší. Zaujme jeho dynamická linie, kterou se Formentor zařazuje do rodiny crossoveru, které můžeme nazývat SUV-kupé.

Podle prvních obrázků lze usuzovat, že půjde o patřičně nabroušený model. Zaujmou jednotlivé linie, agresivně střižená příď, ale zejména zadní část s výrazným difuzorem a dvěma dvojitými koncovkami výfuků. Zadní partii podtrhuje i nepřerušovaný pás zadních svítilen ne nepodobný tomu u modelu SEAT Tarraco.

Sportovní styl pokračuje i uvnitř vozu. Chybět nesmějí anatomická sedadla, čalounění kůží, ale ani navigační systém s 10“ displejem. Digitální přístrojové desce dominuje otáčkoměr a zaujme i minimalisticky pojatý volič automatické převodovky. V jejím případě hovoří tisková zpráva pouze o využití dvouspojky DSG, což je v případě využití hybridního pohonného systému vcelku logická zpráva. Pokud jde o ten, bude Formentor sázet na výkonný zážehový motor doplněný o elektromotor s vysokým točivým momentem. Výkon soustavy činí 245 koní a pro dosažení příslušných sportovních výkonů bude Formentor využívat ještě adaptivních tlumičů DCC, progresivního řízení a uzávěrky diferenciálu zaručujících nadstandardní jízdní vlastnosti za jakýchkoliv jízdních podmínek.

Bylo by asi překvapením, kdyby byl nějaký koncept pro Ženevu představen v jiné specifikaci, než je hybridní či plug-in hybridní uspořádání. Cupra Formentor tak umožňuje při nabídce sportovního svezení dosáhnout i na střízlivé hodnoty spotřeby a emisí CO2. Čistě na elektrický pohon umožní dojezd až 50 km dle cyklu WLTP, což odpovídá přibližně 70 km cyklu EU.

Více informací o konceptu a pohonu samotném se dozvíme už brzo na ženevském autosalonu.

SOUVISEJÍCÍ:

- Seat chystá novou značku aut
- Test Seat Ateca FR 2.0 TSI 4WD DSG: Praktik, co FRčí
- Ateca FR naznačuje, jak bude vypadat 300koňové SUV