SEAT Leon TGI s novým motorem Evo spalující zemní plyn a doplněný o objemnější nádrže právě přichází na trh. Oproti představené Octavii G-Tec nabídne jak verzi hatchback, tak i kombi a nenutí zákazníka připlácet za automatickou převodovku. I s ní je ale o poznání levnější. A čistě na zemní plyn ujede až 500 km.

Model Leon CNG navazuje na svého předchůdce využívajícího ke svému pohonu stlačený zemní plyn. Aktuálně se model Leon dočkal stejně jako Škoda Octavia nového motoru 1.5 TGI Evo s vyšším výkonem a nově vyslyšel přání zákazníků na prodloužení dojezdu čistě při jízdě na zemní plyn. Místo dvojice lahví nyní využívá hned tři nádrže na CNG, které dohromady pojmou 17,7 kg stlačeného zemního plynu. Dvě moderní kompozitové nádrže umístěné pod zavazadlovým prostorem šetří váhu, třetí ocelová je umístěna před zadní nápravou. Zmenšena byla standardní benzinová nádrž, která po vyčerpání CNG dovolí dodatečný dojezd 150 km.

Výhodou leonu oproti octavii je, že si zákazník může vybrat ze dvou karosářských variant, a to jak hatchback, tak praktičtější kombi. Obě verze pohání čtyřválec 1,5 litru s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním. Konstrukčním základem nové jednotky je zážehový motor TSI stejného zdvihového objemu. Varianta na CNG využívá nejnovější generací výfukového turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek a spalovacím procesem, který využívá výhody Millerova cyklu.

Nově zkonstruované vnitřní komponenty motoru jsou přizpůsobeny požadavkům provozu na CNG. Písty s upravenými dny dostaly povrchovou úpravu s obsahem chromu a niklu, vyztužená sedla ventilů jsou odolnější vůči opotřebení a nové umístění ventilů optimalizuje proudění směsi do centrální části spalovacího prostoru.

Leon TGI Evo dosahuje nejvyššího výkonu 130 koní, což je o 20 koní více, než předchůdce se zdvihovým objemem 1,4 litru. Zákazníci mohou vybírat buď šestistupňový manuál nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG.

Leon TGI Evo vstoupil do prodeje počátkem ledna a je k dispozici ve výbavových liniích Reference a Style, ale také se stupněm výbavy FR a Xcellence. Pětidveřový hatchback s výbavou Reference stojí 471 900 Kč včetně 5leté záruky s omezením na 100 000 km. Cena kombi Leon ST TGI Evo Reference začíná na 508 900 Kč, což je o rovných 80 000 Kč méně, než v případě nejlevnější Octavie Combi TGI. Nutno ovšem podotknout, že ta již disponuje od základu automatickou převodovkou DSG. Pro tu musíme u Leonu ST sáhnout k výbavě Style, kdy cena poskočí na 620 900 Kč, což je stále o 28 000 Kč méně, než u octavie ve srovnatelné výbavě Ambition. Oba vozy v tu chvíli vyjíždění na 16“ kolech, nabízejí Bluetooth handsfree, tempomat či elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, SEAT Leon ST už ale narozdíl od octavie nabídne automatickou dvouzónovou klimatizaci Climatronic, zatímco u Škodovky je v základu až od třetí výbavové úrovně  Style. Linie Active a Ambition poskytují pouze její manuální podobu.

ČTĚTE TAKÉ:

- První SUV na světě s pohonem na CNG: Seat Arona TGI
- Škoda Octavia G-TEC s novým motorem zná svou cenu
- Seat chystá radikální změnu designu. První bude Leon
- SEAT Tarraco: Dvojče Kodiaqu odhaleno