Octavia G-TEC se dočkala přepracované techniky a zvětšené nádrže na stlačený zemní plyn. V porovnání s předchůdcem nabízí vyšší výkon a delší dojezd čistě na CNG. Aktuálně je k dispozici pouze jako kombík doplněný o automatickou sedmistupňovou převodovku DSG. Víme, kolik novinka stojí.

O podstatných změnách nového modelového roku jsme už dříve podrobně psali. Nový motor 1.5 TSI o objemu 1,5 litru disponuje výkonem 96 kW, což je o 15 kW více, než nabízel předchůdce a díky řadě dalších úprav motor nyní splňuje nejpřísnější emisní normu EU6d-TEMP.

Novinkou je též využití tří lahví na CNG namísto původních dvou, takže nyní Octavia G-TEC nabízí celkovou kapacitu 17,7 kilogramů CNG. Jedna z těchto nádrží se nachází před zadní nápravou a je ocelová. Dvě další jsou umístěny pod zavazadlovým prostorem a jsou vyrobeny z nového kompozitního materiálu, který spojuje maximální bezpečnost a nízkou hmotnost. S čistě plynovým pohonem ujede Octavia na zemní plyn přibližně 480 kilometrů. Po vyčerpání zásoby CNG se vůz automaticky přepne do benzinového modu a bude využívat palivo ze zmenšené nádrže o objemu 11,8 litru. Celkový dojezd vozu se tak ve výsledku zlrátí, pro majitele „plynového“ vozu je ale podstatné, že na jedno naplnění nádrží na CNG ujedou delší vzdálenost a mohou tak lépe čerpat výhod nízkých nákladů na každý ujetý kilometr, které by měly oscilovat kolem 1 Kč na 1 ujetý km.

Cena základní Octavie Combi 1.5 TSI G-TEC roste ve výbavové linii Active od hranice 588 900 Kč. Rozdíl oproti silnějšímu provedení 1.5 TSI s výkonem 110 kW bez pohonu CNG je tak rovných 70 000 Kč, avšak verze G-TEC je vybavena již zmíněnou automatickou převodovkou. Pro tu bychom museli u varianty 1.5 TSI 110 kW až k výbavě Ambition, kde následně rozdíl činí pouhých 20 000 Kč. Z druhé strany slabší provedení 1.0 TSI s výkonem 85 kW je s převodovkou DSG levnější o 66 000 Kč. Pro srovnání by se mohl hodit i diesel 1.6 TDI s výkonem 85 kW, který stojí ve výbavě Ambition s automatickou převodovkou 642 900 Kč a je tedy pouze o 6000 Kč dražší. Což je pravděpodobně nejzajímavější srovnání a návratnost takové investice se může při zmíněných nákladech na palivo rychle vrátit.

SOUVISEJÍCÍ TÉMATA:

- Škoda Scala: Nástupce Rapidu s největším displejem mezi kompakty bude jezdit i na zemní plyn
- CNG - Zkušenost firem velí - kdo jednou zkusí, nechce jinak
- Škodovky vymění diesel za CNG, na plyn možná pojede i nějaké SUV