Anketa webu o automobilech DriveTribe, který založilo populární trio Clarkson, May a Hammond, ukázala, že čtenáři v rámci autonomního provozu nejevíce důvěřují značce Volvo. Ta zvítězila s velkým náskokem před všemi ostatními včetně Googlu, Tesly, BMW, či Audi.

Který autonomní vůz je nejbezpečnější? Na kterou značku byste vsadili a do takového vozu sedli? Veškeré takové technologie jsou více či méně stále v procesu testování, takže reálný test a výsledky nelze realizovat. To ovšem nebrání tomu pátrat po důvěře veřejnosti, která veskrze nemá ale možnost čerpat z ničeho jiného, než jsou příspěvky samotných automobilek a výsledky proběhnuvších testů na testovacích polygonech a leckdy už i v běžném provozu.
Podobnou otázku svým čtenářům položil i zmiňovaný automobilový web DriveTribe a jeho výsledky tak nejsou ničím jiným, než odrazem zákaznických preferencí. Jak upozorňuje redakce britského listu The Sunday Times, respondenti zjevně odpovídali také na základě množství testů, kterými vozy prošly. „Přestože Tesla a Google využívají rozsáhlé testování jako součást svého PR, zákaznickou důvěru jim to zjevně nezískalo,“ řekl CSO DriveTribu Richard Beech.„Lidé věří Volvu, a to je hlavní faktor, podle kterého si pak auto koupí,“ dodal. Naopak Volvo v anketě bezesporu těží ze své pověsti, kdy je značka považována za symbol kvality a bezpečnosti. „Technologie autonomních vozů má velký potenciál. Možná pomůže automobilovému průmyslu k dalšímu ohromnému průlomu v bezpečnosti; možná i takovému, jako když Volvo představilo v roce 1959 tříbodový pás,“ řekl šéf automobilky pro Spojené království Jon Wakefield.
Do automobilky Volvo vložila v průzkumu svou důvěru více než polovina z 2520 respondentů. A to i přes kauzu společnosti Uber, kdy samořiditelné auto této společnosti vůbec poprvé zabilo chodce. Faktem je, že automobilka neměla s tímto vůbec nic společného vyjma toho, že šlo o testování technologií v modelu XC90. Druhé místo v průzkumu obsadila značka Tesla vizionáře Elona Muska, kterou si vybralo přibližně 20 % respondentů. Na třetí příčce se umístila značka Audi, která v průzkumu stále drží velký náskok před všemi ostatními. Pouze necelá tři procenta oslovených věří značce Porsche, 2,5 % Fordu a do tří procent se vešly i značky VW a Toyota.
Zajímavé je, že značce BMW věří pouze 1,8 % respondentů a do seznamu se vůbec nedostal takový Mercedes-Benz, který se autonomnímu provozu též věnuje a v nedávném prohlášení se jako jeden z prvních jednoznačně vyjádřil k problematice, jestli má autonomní vůz v případě nevyhnutelné kolize dbát na záchranu života posádky, či chodce. Christoph von Hugo z oddělení vývoje asistenčních systémů značky Mercedes-Benz řekl v interview pro americký magazín Car and Driver, že firma naprogramuje auto tak, aby primárně zachránilo životy lidí uvnitř vozu. „Pokud víte, že můžete zachránit alespoň jednoho člověka ve voze, zachraňte jeho. To je vaše první priorita,“ vysvětlil von Hugo.

Pohodová autonomní jízda očima automobilky VOLVO

SOUVISEJÍCÍ TÉMATA:

- Volvo a Baidu vyvinou autonomní taxík Levelu 4
- Lidé ještě nejsou na autonomní auta připraveni
- Řidiči až příliš spoléhají na semi-autonomní řízení, automobilky od používání tohoto názvu ustupují