Na český trh se dostane v prvním čtvrtletí 2019 a jeho cena ještě nebyla stanovena, ale základní čísla už známe. Audi SQ2 poskytuje nejvyšší výkon 221 kW (300 k), což postačuje ke sprintu z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a k dosažení nejvyšší rychlosti 250 km/h.

 

Jednotka 2.0 TFSI se v modelu SQ2 (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,0 – 7,2) dosahuje nejvyššího výkonu 221 kW (300 k) a v širokém rozsahu od 2000 do 5200 otáček za minutu působí na klikový hřídel točivým momentem 400 N.m. Tím překonává agregát, vyvinutý inženýry Audi a vyráběný v Győru, všechny rivaly v segmentu. To samé platí pro jízdní výkony sportovního SUV. Sprint z 0 na 100 km/h trvá 4,8 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.
Čtyřválcové TFSI v Audi SQ2 je vysokovýkonným motorem se zdvihovým objemem 1984 cm3, spontánními reakcemi a nejvyššími otáčkami 6500 min-1. Ještě dravější je při aktivovaném režimu dynamic systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Řazení převodovky S tronic probíhá s krátkým přidáváním meziplynu. Zejména dynamickou jízdu doprovází motor mimořádně hutným zvukem. Motor TFSI 2,0 litru má hmotnost pouhých 150 kilogramů, což přispívá nejen k nízké hmotnosti modelu Audi SQ2, ale i k příznivějšímu rozložení hmotnosti mezi nápravy.
Hnací sílu motoru 2.0 TFSI přenáší sedmistupňová převodovka S tronic s velkým rozsahem převodů 8,7 od prvního k poslednímu převodovému stupni. Řidič může nechat extrémně rychle řadící dvouspojkovou převodovku řadit v automatickém režimu D nebo S, případně ji může ovládat manuálně. Pokud je v systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select aktivován režim „efficiency“, je motor po uvolnění pedálu plynu odpojen spojkou, aby mohlo kompaktní sportovní SUV pokračovat v jízdě setrvačností. Funkce start-stop deaktivuje motor již při poklesu rychlosti na 7 km/h. Stejně jako každý model Audi S je i SQ2 sériově dodáván s pohonem všech kol quattro.
Sportovní podvozek S modelu Audi SQ2 je optimálně sladěn s dynamickým pohonem. V porovnání s výchozí konstrukcí má ještě sportovnější nastavení a o 20 milimetrů nižší světlou výšku. Posilovač sériově dodávaného progresivního řízení má specifickou charakteristiku S. Hřebenová tyč má speciální ozubení, u něhož je převod řízení tím strmější, čím je větší úhel otočení volantu. Tím se zmenšuje potřebný úhel otočení volantu, což umocňuje zážitky ze sportovní jízdy. Výsledkem je ještě větší agilita při manévrování, v městském provozu a v prudkých zatáčkách.
Kompaktní Audi SQ2 má vnější délku 4210 milimetrů a rozvor náprav 2594 milimetrů. Díky tomu nabízí v interiéru velkorysý prostor. V závislosti na poloze dvoudílných nebo třídílných opěradel zadních sedadel má zavazadlový prostor objem 355 až 1000 litrů. Součástí sériové výbavy jsou sportovní sedadla, středová loketní opěrka vpředu, automatická klimatizace, sportovní multifunkční volant – na přání s pádly pro manuální řazení převodovky S tronic – a informační systém řidiče (FIS) s barevným displejem.
Místo FIS může být vůz na přání vybaven digitálním panelem přístrojů Audi virtual cockpit, který řidiči ovládá tlačítky na volantu. Jeho 12,3“ displej nabízí tři různé režimy zobrazování. V jednom z režimů je uprostřed otáčkoměr. Nejdůležitější informace lze navíc sledovat na průhledovém displeji, který je dalším prvkem výbavy na přání.