Ověnčena titulem International Van of the Year se na trh s přihlížením Opelu Combo vrhá sourozenecká dvojice Peugeot Partner a Citroën Berlingo. Odlišností je pomálu, ale nabídnou nosnost až 1000 kg, indikaci přetížení a funkci Surround Rear Vision, která nahrazuje vnitřní zpětné zrcátko. Na trh přicházejí s totožnou cenovou politikou, kolik za ně živnostníci zaplatí?

Zatímco Opel a Citroën zůstaly věrni původnímu označení a u svých užitkových verzí užívají modelová jména Berlingo a Combo, Peugeot u osobní verze modelu Partner sází na nový název Rifter. U pracanta se ale nic nemění, i když oproti zbylé dvojici je asi tím nejvýstřednějším ze všech. Ani ne tak při pohledu zvenčí, kde se každý drží linie a jazyku své domovské značky, ale uvnitř. Zde model Partner sází už u sériové výbavy na kabinu i-Cockpit se splacatělým pidivolantem a kapličkou přístrojů posazenou na vrch středové desky. Kdo ještě neměl s tímto přístupem čest, bude si muset zvyknout. Kdo již okusil, bude asi chválit. Stejně jako my v rámci krátké testovací trasy v okolí Paříže, kde jsme mohli za volanty obou Francouzů strávit prvních pár desítek kilometrů. Nutno podotknout, že interiér modelu Partner si hodně polepšil a na užitkáč působí hodně komfortně. K dispozici je také rozměrný dotykový displej umístěný na středu palubní desky. Ten je natočený směrem k řidiči a poskytuje mu přímý přístup k hlavním funkcím i navigaci, jež umí od počátku komunikovat v češtině.
Co je však u obou modelů zcela nové, to je funkce Surround Rear Vision, která pomocí kamery umožňuje sledovat mrtvé úhly a vlastně celé okolí vozu. To pomáhá nejen snazšímu manévrování ve skladech a omezených prostorech, ale prakticky nahrazuje i vnitřní zpětné zrcátko ve chvíli, kdy díky přepážce ve voze nebo plechovým dveřím vzadu nevidíte za automobil. Záběry kamery jsou promítány na displej nacházející se právě na místě vnitřního zpětného zrcátka a pohledy kamer lze měnit buď na levé páčce pod volantem, nebo přímo pomocí tlačítka u displeje. Obraz z kamery se tentokrát při jízdě nevypíná jako v případě klasického obrazu couvací kamery, ale pokud chcete, překvapivě zůstává k dispozici po celou dobu jízdy.
Druhou novinkou francouzských dvojčat je indikátor přetížení , kdy je hmotnost automaticky posouzena při nastartování vozu a indikována pomocí přítomných diod. Jakmile náklad vozu dosáhne na 90% hranici povolené hmotnosti, rozsvítí se bílá LED žárovka. Přesáhne-li tuto hranici, rozsvítí se žlutá LED žárovka a zároveň se na palubní desce objeví vizuální výstraha. Pokud je vůz přeložen, rozsvítí se červená indikace.
Užitečné zatížení obou modelů se pohybuje od 650 do 1000 kg s tím, že je jak u modelu Berlingo, tak i partneru je k dispozici základní krátká verze, i prodloužená varianta. Verze dlouhé 4,4 metru nabízejí ložnou délku 1,8 m, což umožňuje do vozu naložit dvě europalety o kapacitě od 3,3 do 3,8 m3 podle zvolené verze. Provedení L2 s délkou 4,75 m poskytují ložnou délku 2,16 m a objem nákladového prostoru mezi 3,9 a 4,4 m3.
Modely Peugeot Partner a Citroën Berlingo na trh vstupují s trojicí dieselových motorů, později dorazí i benzinová jednotka 1.2 PureTech, a to ve verzi 130 S&S s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 a 110 S&S se šestistupňovým manuálem. Stávající diesely jsou k dispozici ve variantách BlueHDi 130 S&S s šestistupňovou manuální převodovkou, BlueHDi 100 S&S s pětistupňovou manuální převodovkou a BlueHDi 75 s pětistupňovou manuální převodovkou. Ceny obou modelů jsou nastaveny zcela totožně a začínají u krátkého provedení verze 1.6 BlueHDi 75k MAN5 s nosností 650 kg na 390 000 Kč bez DPH.