Odbory se přou s vedením koncernu Volkswagen, kde bude stát nová továrna na výrobu osobních automobilů a která značka ji povede.

 

V souvislosti s tím, že koncern Volkswagen se rozhodl změnit továrnu v německém Emdenu pouze na výrobu elektromobilů, musí vyřešit, kde se budou montovat zde dosud vyráběné vozy, tedy především VW Passat. Šéf Herbert Diess řekl 16. listopadu, že koncern hledá novou továrnu ve východní Evropě. Výroba VW Passat včetně luxusního Arteonu by se měla přesunout k Superbu do východočeských Kvasin, odkud ale musí kvůli kapacitě zmizet montáž sesterských modelů Škoda Karoq a Seat Ateca. To by mělo být právě do nové továrny někde ve východní Evropě. Naopak Kodiaq by měl v Kvasinách zůstat.
Německý server Automobilwoche uvedl, že zkoumány jsou lokality v Rumunsku a Bulharsku. Zaměstnání by tam našlo 4-5000 lidí. Výroba by zde měla začít v roce 2022. Další možností je podle Automobilwoche rekonstrukce některá stávající továrny, která produkuje koncernové motory. V úvahu by připadaly závody v polském městě Polkowice, nebo v maďarském Gyoru. České odbory hledí na takové plány s ostražitostí: „Zásadní je i lokalizace budoucího podniku. To je důležité, aby se tento závod nestal konkurencí pro Škodu z hlediska nízkých nákladů a nedostatečného právního prostředí,“ upozornil šéf odboru KOVO v Mladé Boleslavi Jaroslav Povšík.
Naopak německé odbory údajně v této souvislosti velmi tlačí na vedení firmy, aby nový závod zůstal pod vedením Volkswagenu. Předseda dozorčí rady společnosti VW Hans Dieter Pötsch pro Automobilwoche uvedl, že společnost dosud nerozhodla o tom, která značka bude vést továrnu. „Škoda je jednou z možností," řekl.