Se znepokojivou zprávou pro ekology přišel britský magazín AutoExpress. Podle průzkumu řidiči firemních plug-in hybridních aut, které byly zakoupeny s ekologickou dotací, svoje auta téměř nikdy nenabíjejí a jezdí pouze na benzín.

 

Výzkum byl prováděn firmou The Miles Consultancy, specializovanou společností, která pomáhá firmám analyzovat řidičské návyky jejich pracovníků a údaje o spotřebě paliva. Analýza, ze které vyšly informace o plug-in hybridech, se týkala údajů zhruba 1 500 firemních aut. Vyplývá z ní, že řidiči plug-in hybridů dosáhli průměrné spotřeby kolem 5,9 l/100 km, přičemž oficiální údaje o spotřebě těchto vozidel udávají průměrné hodnoty kolem 1,7 l/100 km.
A zatímco řidiči, kteří pravidelně dobíjejí baterie svých PHEV automobilů, skutečně dosáhnou zhruba poloviční spotřeby oproti běžným benzinovým motorům, společnost The Miles Consultancy tvrdí, že podstatná část řidičů ani neobtěžovala rozbalováním nabíjecích kabelů svých firemních plug-in hybridů.
AutoExpress upozorňuje v této souvislosti na problém, že nákup plug-in hybridů stát podporuje s ohledem na nižší spotřebu a emise CO2, reálné dopady na životní prostředí jsou zanedbatelné a firmy pouze poberou dotace na nákup aut. Aktuálně mohou čerpat 2500 liber, ale do března 2016 to bylo dokonce 5 000 liber. Pro auta s oficiální nízkou hladinou emisí CO2 navíc platí další daňové výhody. Přibližně 70 procent PHEV modelů, které byly v roce 2018 ve Velké Británii zakoupeny, putovalo do firemních vozových parků.