Zatímco trend minulých let nahrával spíše naftovým automobilům, letošní rok je zcela opačný. Do května roku 2011 se podíl nově prodaných benzínových automobilů zvýšil o 2 procent na celkových 59 procent. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Dieselové vozy preferují především korporátní zákazníci, což potvrzují i mluvčí importérů několika značek.  Najde se však i dlouhá řada privátní klientely, která si naftu doslova zamilovala. Zatímco v minulosti tvořila benzínová auta více než dvě třetiny celkově prodaných nových vozů, loni podíl klesl na 57 procent.

U nově prodaných automobilů převažují benzínové motory například u značek Ford, Opel, Toyota, Chevrolet nebo KIA. Naopak naftové motory převažují u trojlístku prémiových německých značek reprezentovaných vozy BMW, Mercedes nebo Audi. Tuzemská Škoda Auto a zbytek koncernu VW zaznamenává zhruba vyrovnaný pomě mez diesely a benzínovými vozy.