Volkswagen představil nový T-Cross, určený pro Evropu, Čínu a Jižní Ameriku. Je kratší než dosud nejmenší SUV od této značky, T-Roc.

 

Základem modelu T-Cross je modulární platforma MQB, která umožňuje umístění poháněné přední nápravy co nejvíce vpředu. Při vnější délce 4,11 metru je rozvor 2,56 metru relativně dlouhý, což vytváří předpoklady pro velkorysý interiér s dostatkem místa pro pět osob. K nejvyšší možné variabilitě interiéru přispívají zadní sedadla, jejichž podélným posouváním v rozsahu 14 centimetrů lze cestujícím vzadu poskytnout více prostoru pro nohy, nebo zvětšit objem zavazadlového prostoru, který pojme 385 až 455 litrů. Částečným nebo kompletním sklopením opěradel zadních sedadel vznikne rovná ložná plocha a zavazadlový prostor o objemu až 1281 litrů.
Pro nový T-Cross jsou na výběr čtyři přeplňované motory, tři zážehové a jeden vznětový. Dvě výkonové verze zážehového tříválce 1.0 TSI s filtrem pevných částic poskytují nejvyšší výkon 70 kW/95 k, resp. 85 kW/115 k. Vrcholná verze je poháněna čtyřválcem 1.5 TSI o výkonu 110 kW/150 k. Nabídku završuje čtyřválec 1.6 TDI s výkonem 70 kW/95 k. Všechny motory splňují nejnovější emisní normu Euro 6d-TEMP.
Nový T-Cross je sériově vybaven mnoha asistenčními systémy, které byly dosud vyhrazeny vozidlům vyšších tříd a společně s vynikající úrovní pasivní bezpečnosti a příkladnou ochranou cestujících zvyšují bezpečnost, minimalizují riziko kolize a vylepšují jízdní komfort. Sériová výbava zahrnuje asistenta pro detekci překážek vpředu Front Assist včetně rozpoznávání chodců a funkce nouzového brzdění City, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, asistenta pro rozjezd do kopce, systém preventivní ochrany cestujících, asistenta pro změnu jízdního pruhu Blind Spot Detection a s ním kombinovaného asistenta pro vyjetí z parkovacího místa. Kromě toho je na přání k dispozici asistent pro rozpoznání únavy řidiče, adaptivní tempomat ACC a parkovací asistent Park Assist.