Co všechno mohou firemnímu zákazníkovi nabídnout fleetová centra jednotlivých značek? Vznikají primárně za účelem poskytnutí maximální péče a nabídnou vám jak preferované financování, zvýhodněnou cenu, tak třeba i zpracování firemního polepu.

Nechme stranou, jak vzniká statistika SDA při sčítání a evidování fleetových prodejů, faktem je, že firmy a jejich nákupy vozidel táhnou trh, ať už jde o klasické flotilové nákupy ve větších počtech, či registrace menších „firemních“ zákazníků na IČO. Takových praktik a fungování trhu jsou si dobře vědomi i jednotlivé značky a snaží se takovým klientům vycházet vstříc. Právě proto stále častěji zavádějí tzv. fleetová centra, tu ve větším, tu v menším počtu. Jejich posláním je pokrýt specifické potřeby fleetových zákazníků, ať už jde o oblast předprodejního poradenství, prodeje, optimalizace vozového parku, servisu či flotilového financování a pojištění. Tu jsou takové služby dostupné pro zákazníky s ročním odběrem 35 a více vozů, u jiné značky od poptávky tří vozů, jinde i pro „ičaře“ odebírajícího své první vozidlo.
Jedním z velkých benefitů takového obchodu bude pro firemního zákazníka vždy nějaká ta velkoodběratelská sleva a jiné zvýhodněné podmínky při nákupu nových vozidel. U větších zakázek třeba i specifická výbava, barva vozidel, či ve spolupráci s dalšími dodavateli firemní polep. Zdaleka ale nejde o jediný a leckdy ani největší benefit. Stejně užitečné může být samotné poradenství při plánování firemní mobility, cenová optimalizace financování, nebo třeba pojištění vozů. Dalšími výhodami může být garance přednostního příjmu do servisu, či garance stanoveného termínu dokončení opravy. Jako standard už dnes takový zákazník počítá s pick-up servisem či dodatečnou péčí při zajišťování servisu apod.
Pokud jde o podmínky, pravidelně na takový statut nedosáhne každý dealer, ale jen ten, který splní řadu požadavků od samotného zastoupení značky. Podmínky pro takového obchodního partnera jsou podle značek různé. Proto má i vzhledem k velikosti trhu Škodovka třeba 38 takových center a Jaguar Land Rover tři. Péče o zákazníka může být v takové chvíli na jiné úrovni. Stejně jako nabízejí fleetová centra primárně osobní vozy, u vybraných značek disponujících širokou paletou užitkových modelů vznikají i fleetová centra na podporu právě takového segmentu. Příkladem může být Transit Centrum u Fordu, či program Renault Pro+ s nabídkou užitkových vozů a služeb Renault navržených tak, aby splňovaly všechny potřeby pro podnikání.

Jaké další služby taková fleetcentra nabízejí, jaký je přístup ke klientovi a jak přesně taková spolupráce probíhá nám prozradil zástupce programu Fleet&Business značek Jaguar a Land Rover David Hajdu, manažer programu Fleet&Business společnosti Best of British Cars z Ostravy.


Jsme spíše maratonci, ne sprinteři

Ostravské dealerství B of B Cars Jaguar Land Rover je v programu Fleet&Business rok a půl a své fleetové aktivity rozvíjí postupně, ale s hmatatelnými výsledky.

Představíte nám ve zkratce program Fleet&Business? Co všechno umí firemnímu zákazníkovi nabídnout?
Celý program je stavěn na míru individuálním požadavkům a je určen pro firmy i podnikající jednotlivce. Hlavní myšlenkou je usnadnit zákazníkovi provoz jeho vozového parku do té míry, aby se mohl plně soustředit na svoji hlavní činnost. Kromě nabídky výjimečných vozidel a atraktivních nabídek v případě uzavření rámcové smlouvy na odběr více aut nabízíme bohaté poradenství, individuální konzultace a rozsáhlé fleetové služby, které řízení firemní flotily výrazně usnadní. Standardem je třeba nabídka pick-up servisu, zajištění servisu, poskytování náhradních vozů, poskytnutí přednostních přijetí na servis apod.


Kolik takových center v české republice nalezneme? Jaké jsou podmínky pro dealera pro vstup do takového programu?
My nejsme jen Fleet&Business centrem v Ostravě, ale na Moravě jsme jediní zástupci tohoto fleetového programu. Kromě nás poskytují služby programu Fleet&Business Jaguar a Land Rover také společnosti Albion Cars a Autosalon Dajbych, a to spíše pro celou českou část a oblast Prahy. Splnit požadavky programu Fleet&Business není úplně snadné, ale my jsme rádi, že jsme se stali pro společnost Jaguar Land Rover Austria & Czech Republic právě takovým partnerem a můžeme tyto služby nabízet.
Pokud jde o podmínky, musíme pochopitelně splňovat nejen Corporate Identity, ale i specifické personální předpoklady. Každý zástupce značky, který chce disponovat programem Fleet&Business musí mít za tímto účelem jednoho zástupce, který má na starosti výhradně tuto agendu a jeho úkolem je vyhledávat příležitosti a být v kontaktu právě se samotnými zástupci firem. A to nejen na dálku, ale především operovat v terénu a být klientům nápomocen prakticky pro veškeré jejich potřeby spojené s provozem vozového parku, či výběrem firemních vozidel.


Jak dlouho jste v programu začleněni a jaké výsledky vám přináší?
Do programu jsme vstoupili přibližně před rokem a půl a tato naše aktivita už přináší své výsledky. Prvně je potřeba říct, že v tomto programu se pohybujeme stejně jako s celou naší firemní politikou velmi obezřetně. Nejdříve chceme vystavět pevné základy a na těch pak náš ochod stavět. Nejsme žádní sprinteři, ale spíše maratonci. Smýšlíme dopředu a chceme zákazníkům poskytovat maximální péči a jistotu, že tu pro ně vždy, když budou potřebovat budeme s potřebnou kapacitou.
V první fázi jsme museli nasbírat řadu kontaktů i zkušeností, seznámit se s průběhem takových jednání, vytváření nabídek a podobně. Ono ani výběrová řešení na takové vozové parky nejsou zrovna z nejrychlejších a podle mne je to tak zcela správně. Časem se nám ale začalo dařit a klienti přibývaly, dnes se takové společnosti počítáme už na desítky.

Jaké podmínky musí zákazník splňovat, aby na výhody programu dosáhl? Je stanovený nějaký minimální počet odebraných aut?
Výhody v rámci programu Fleet&Business se vztahují již na jeden odebraný vůz. V případě odběru dvou a více vozů se výhody zvyšují v rozsahu rámcových dohod, a to i při odběru vozů v různý časový okamžik. Program je přesto navržen tak, aby splňoval požadavky co největšího spektra klientů a jejich způsobu podnikání. Všechna naše řešení jsou pak poskytována v úzké spolupráci s importérem a dlouhodobými partnery v oblasti leasingu a pojištění.


Jaké další výhody můžete vašim fleetovým zákazníkům v rámci tohoto programu nabídnout?
Naší velkou výhodou je bezesporu to, že se dokážeme přizpůsobit potřebám širokého spektra zákazníků. V programu můžeme kombinovat značky Jaguar a Land Rovere, čímž získáváme obrovský záběr. Široká modelová řada umožňuje použít vybrané vozy pro různé příležitosti a různé pozice ve firmě.
A pokud si zákazník vybere pro jeho vozový park naše auta, ať už značek Jaguar, či Land Rover, bude těžit z jejich hospodárnosti, pohodlí a prestiže spojené s legendárními britskými značkami a příkladných služeb naší společnosti. Naše vozy navíc disponují pro někoho bezesporu překvapivě nízkými hodnotami spotřeby a emisí a dělají tak z naší nabídky i cenově výhodnou volbu. Obě značky nabízejí tříleté záruky a u modelů Jaguar lze navíc počítat i s tříletým servisem zdarma dle aktuálních podmínek Jaguar Care.

 

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:

- Nejlepší dealery má Audi, nejhorší Tesla

- Trh je přesycen zánovními vozy, na roční leasingy zapomeňte

- POJIŠTĚNÍ VOZOVÉHO PARKU – Chtějte více služeb