Společnost Philip Morris ČR vsadila na flotilu automobilů s hybridním pohonem. Její zástupci si spočítali, že během tříletého provozu ušetří naše ovzduší devatenácti tun emisí CO2, než v případě, kdyby by provozovali stejnou flotilu dieselových aut. Podobný trend očekávají i v reakcích společnosti, když nedávný průzkum ukázal, že téměř třetina respondentů by v případě dostatku finančních prostředků ráda zvolila nový vůz s hybridním nebo plně elektrickým pohonem.

Společnost do svého vozového parku převzala 11 hybridních modelů Toyota Auris. Vozy jsou určeny pro členy týmu, který je odpovědný za prodej výrobků se sníženým rizikem, kam spadá nové zařízení IQOS. Společnost Philip Morris ČR k obchodu uvádí, že výběr takových vozů nebyl dílem náhody. Při jízdě ve městě a příměstských oblastech se tyto modely pohybují až polovinu času v bezemisním režimu a jsou tak šetrnější k životnímu prostředí. Podobně je na tom právě zařízení IQOS, u něhož nedochází ke spalování tabáku, ale pouze k jeho nahřívání. IQOS tak produkuje v průměru o 90-95 % méně škodlivých látek ve srovnání s běžnou cigaretou. Díky používání hybridních vozidel v tříletém provozu unikne v užívání vozidel společnosti do ovzduší o 19 tun emisí CO2 méně, než v případě provozu stejné flotily s dieselovým motorem.

ČTĚTE TAKÉ: Překvapivé výsledky průzkumu - hybridy ve městech jezdí skoro 90% času bez emisí

„Vizí naší společnosti je budoucnost bez kouře. Proto jsme pro naši firemní flotilu zvolili vozy Toyota Auris s hybridním pohonem. Ty mají se zařízením IQOS společného jmenovatele – opouštějí tradiční model spalování a sází na špičkové moderní technologie,“ říká István Borus, obchodní ředitel společnosti Philip Morris ČR. „Naším dlouhodobým cílem je radikální snížení množství emitovaných výfukových plynů až o 90 procent. Budoucnost proto vidíme ve vozech s hybridním pohonem,“ dodává obchodní ředitel Toyoty Jiří Maláček a vysvětluje společnou vizi: „Právě paralela mezi hybridní technologií vozů Toyota a zařízením IQOS, které tabák jen nahřívá a nevypouští zplodiny do plic kuřáka ani ovzduší, nás na naší spolupráci nejvíce baví.“

Při navázání spolupráce nechaly obě společnosti zpracovat výzkum o vztahu spotřebitelů k automobilům a tabáku. Výzkum potvrdil, že vůz užívaný kuřákem klasických cigaret ztrácí rychleji svou hodnotu, protože má méně potenciálních kupců. Tohoto faktu si je vědoma i většina firem a leasingových společností, proto je kouření ve voze zaměstnancům striktně zakazováno.
Výzkum navíc ukázal, že téměř třetina respondentů (29 %) by v případě dostatku finančních prostředků ráda zvolila nový vůz s hybridním nebo plně elektrickým pohonem. 42 % dotázaných by zvolilo benzínový motor, 20 % pak motor naftový. V součtu 9 % spotřebitelů by volilo pohon na LPG nebo CNG.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:

- Společnost Lyreco zvolila Hyundai
- Nová Toyota Mirai ujede na jedno natankování tisíc kilometrů