Mazda uvede v roce 2020 na trh první modely s elektrickým pohonem. Zároveň to ale bude znamenat druhou šanci pro rotační motor.

 

V prvním kroku uvede Mazda na trh dva vozy s elektrickým pohonem. Jeden bude napájen výlučně baterií, druhý k ní přidá ještě malý, lehký a mimořádně tichý rotační motor. Ten nebude pohánět přímo kola, poslouží k prodloužení dojezdu.
Pomocný motor v případě potřeby dobíjí baterii, která napájí hnací elektromotor. Odpadají tak obavy z nedostatečného dojezdu, který je v očích mnoha zákazníků stále limitujícím faktorem vozů s bateriovým pohonem.
Malé rozměry a vysoký výkon rotačního motoru ho předurčují k nasazení v různých elektrifikačních řešeních. Jeho konstrukce umožňuje i spalování LPG a v případě nouze ho lze využít jako generátor elektrické energie.
Mazda předpokládá, že ještě v roce 2030 bude 95 procent jejího výrobního programu připadat na vozy poháněné spalovacím motorem doplněným o nějakou formu elektrifikace. Zbylých pět procent budou tvořit elektromobily napájené baterií. Proto se Mazda bude nadále zaměřovat na zvyšování účinnosti spalovacího motoru. Je to vidět i na příkladu zážehového motoru nové generace SKYACTIV-X, který využívá kompresní princip.