Hybridní vozy dokážou jet část doby na elektřinu. Nezávislý test ale ukázal, že to může být překvapivě mnoho – až 87 procent z času jízdy po městě.

 

Nezávislý test vozu značky Toyota v reálném provozu v okolí Paříže provedli experti pařížské Polytechnické university letos v červenci. Univerzitní tým v rámci 33 km dlouhé okružní jízdy městy Palaiseau, Antony a Clamart změřil, že testovaný hybridní vůz se pohyboval s nulovými emisemi po 70,1 procenta času a na více než polovině (51,5 procenta) ujeté vzdálenosti. V městských oblastech, kde jsou hodnoty znečištění nejvyšší, tyto hodnoty narostly na 86,9 procenta ujeté doby, respektive 77,4 procenta vzdálenosti.
V bezemisním režimu připadlo 16,4 procenta celkové doby jízdy na stání vozidla, ve 28,5 procenta doby zpomalovalo a jízda na elektřinu tvořila 25,1 procenta celkové doby. Experti otestovali také další provozní varianty, kdy v režimu tří čtvrtin trasy po městě a čtvrtiny po předměstí se vozidlo pohybovalo v bezemisním režimu 81,6 procenta času, v režimu polovina cesty po dálnici a polovina ve městě to bylo 76 procent.
Prodej aut na hybridní pohon v Česku letos vzrostl o třetinu. Více než 70 procent připadá na japonskou značku Toyota a desetina na Lexus. Množství hybridů na českých silnicích se podle odhadu ministerstva průmyslu a obchodu do roku 2020 zdvojnásobí na 12 000 vozů. Počet elektromobilů vzroste čtyřikrát.