Zapomeňte na apostrof a malé písmeno, název nové generace byl polidštěn a nový Ceed posunuje úroveň v rámci svého segmentu. Krom toho nerezignoval na svůj komfort a chce přidat i něco z řidičského potěšení navíc. Už základní výbava je docela bohatá a hatchback koupíte od 379 980 Kč.

Systém následování vozidla v jízdním pruhu představující technologii autonomního řízení druhé úrovně, adaptivní tempomat s funkcí stop&go, upozornění na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání, nebo systém autonomního brzdění či úhybného manévru před překážkou. To je jen krátký výčet technologií na palubě nové generace modelu Kia Ceed, které si může zákazník objednat. Už základní balíček ale zahrnuje například kameru sledující provoz před vozidlem, nebo systém LKA pro jízdu v pruzích umožňující v případě nečinnosti autonomní zásah do řízení. Ano, takové systémy umí nabídnout i ostatní automobilky a ani jedna není jako taková převratnou novinkou, ale jako balíček se tak stává ceed ve svém segmentu prozatím nejvyspělejším modelem.

Větší kufr

Co je ale ještě podstatnější, přichází s novými motory, větším vnitřním prostorem a svěžejším designem. Ten je – ostatně stejně jako nová platforma a celý zbytek vozu – výsledkem evropského vývojového centra. Vzhledem se nový ceed lehce inspiroval úspěšným modelem Stinger a je to patrné například při pohledu na příď vozu. Kámen na kameni nezůstal uvnitř. Interiéru byla věnována patřičná péče a přestože hatchback na délku disponuje shodnými rozměry s předchůdcem, objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 15 litrů. Kombi je už v porovnání s předchozí generací o nějaký ten milimetr delší a objem zavazadlového prostoru vzrostl rovnou o 97 litrů na současných 625 l. Tím nový Ceed SW překonává velkou většinu své konkurence a leckdy i hodnoty modelů o třídu výš.

Nové motory

Motorová paleta nabízí zážehové a vznětové agregáty. Základem je atmosférická benzinová čtrnáctistovka s výkonem 73 kW, na vrcholu pak stojí zcela nový motor 1.4 T-GDi s výkonem 103 kW nahrazující předchozí agregát 1.6 GDI. Mezi nimi se nachází přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDi s výkonem  88 kW. Zajímavostí je, že oba benzinové motory T-GDi jsou za účelem snížení výfukových emisí spojeny s částicovým filtrem GPF a díky tomu už dnes splňují normu Euro 6d TEMP platnou až od září příštího roku. Zcela nová je i vznětová jednotka 1.6 CRDI nabízející buď 85, či 100 kW. Všechny motory je možné kombinovat se šestistupňovou manuální převodovkou. Pro nové motory 1,4 litru T-GDi a 1,6 litru CRDI je k dispozici i sedmistupňová dvouspojková převodovka.


SROVNÁVACÍ TEST: Ford Focus Kombi, Kia cee´d SW a Škoda Fabia Combi - Šance při odchodu


Slušná výbava a rovnou i kombi

Už základní úroveň Comfort nabízí poměrně bohatou výbavu. Nechybí rádio, klimatizace, elektrické ovládání okének a vnějších zrcátek, zmíněné systémy pro autonomní nouzové brždění, či vedení v jízdním pruhu, ale i tempomat, systém sledování únavy řidiče, či dojezdové rezervní kolo. Tuzemské zastoupení navíc nachystalo akční nabídku Cool, která za příplatek 5000 Kč přidává ještě šestnáctipalcová litá kola, přední mlhovky s přisvěcováním do zatáček a kožený volant a hlavici řadící páky. Zároveň s hatchbackem vstupuje hned od začátku do prodeje i verze kombi s tradičním označením SW. Příplatek za prodlouženou verzi činí 25 000 Kč.

FOTOGALERIE

ČTĚTE TAKÉ:

- Kia představuje oddělené zvukové zóny uvnitř vozu

- Zákazník Kia odjede od dealera nejčastěji s bílým ceed´em kombi

- Není tak odvážná jako koncept, ale stejně vypadá dobře: Nová Kia Ceed odhalena