Nejdůležitější model značky Škoda – Octavia – se pomalu, ale jistě chystá na novou, už čtvrtou generaci. Ta přijde sice až v roce 2020, ale do médií už unikají první podrobnosti a spekulace. Kromě nové grafiky světel, která už nebudou dělená, bude nejvíc novinek pod kapotou.

 

Z informací různých motoristických médií a porovnáním s podobnými koncernovými modely vyvstává už celkem jasný obrázek toho, jaké pohony dostane novinka pod kapotu. Octavia bude postavena na upravené koncernové podvozkové platformě MQB, kterou dostane příští rok třeba nový Volkswagen Golf. Ta umožňuje zástavbu jak mild-hybridního systému, tak plug-in hybridního pohonu. Mohlo by nejspíš jít o variantu benzinového 1.5 TSI a elektromotoru s celkovým výkonem 185 kW a maximálním točivým momentem 590 Nm. Vzhledem k tomu, že Škoda už na koncepční studii Vision X představila plug-in hybrid spalující zemní plyn, nedá se vyloučit ani tato originální varianta.
Paleta klasických motorů bude nejspíš obsahovat benzinový 1,0 TSI (ve variantách 70 a 85 kW), 1.5 TSI (110 kW), který nahradí dnešní 1.4 TSI. Nafta nezmizí, bude sloužit pro pohon již dnes známých motorů 1,6 TDI (70 a 90 kW) a 2.0 TDI (120, 140 kW). Vrcholem pak bude nejvýkonnější Octavia RS všech dob – dvoulitrový čtyřválec TSI by měl mít výkon přes 200 kW. Současná nejvýkonnější varianta ve VW Passat má 206 kW, Octavia by údajně mohla disponovat až 215 kW.
Do té doby ale přijde ještě řada jiných novinek. Nejprve se představí nástupce modelové řady Rapid. Podle oficiálních informací Škoda Auto přijde příští rok na řadu Superb PHEV, tedy plug-in hybridní verzi vlajkové lodi značky, a také první zcela elektrický vůz mladoboleslavské automobilky: elektrické Citigo. Ve stejný rok jako nová Octavia se představí také sériová verze studie Vision E. Bude to první čistě elektrický vůz Škoda navržený na bázi platformy MEB, tedy modulární koncernové stavebnice pro elektromobily.