Společnost Continental uskutečnila v České a Slovenské zajímavý průzkum, ze kterého mimo jiné vyplynulo, že čeští řidiči jezdí na méně ojetých pneumatikách než Slováci.

 

Průzkum se ukustečnil v rámci kampaně Continental Vision Zero. Jejím cílem je v souladu s dlouhodobou vizí značky snížit nehodovost na cestách až na nulu. Úkolem speciálně vyškoleného týmu bylo změřit hloubku dezénu pneumatik, která je rozhodující pro jízdní vlastnosti vozu zejména na mokré vozovce. Celkem se ji podařilo změřit u 1 635 vozidel, z toho bylo 912 v Česku a 723 na Slovensku. V porovnání na dálku byli nakonec úspěšnější čeští řidiči.
„Dostatečná hloubka dezénu je základem bezpečné jízdy. Na pneumatikách s dezénem opotřebovaným na 1,6 mm nebo méně se jízda stává riskantní. Nedostatečná je odolnost vůči akvaplaningu za deště, prodlužuje se brzdná dráha na mokru a zvyšuje se také riziko různých mikrodefektů. Řidičům proto doporučujeme řešit výměnu pneumatik dřív, než se hloubka dezénu přiblíží až k minimálnímu zákonem povolenému limitu 1,6 mm. Zejména s ohledem na bezpečnou jízdu v dešti mluvíme o doporučené hloubce dezénu letních plášťů 3 mm,“ říká Juraj Ižvolt, šéf divize marketing společnosti Continental Barum s.r.o.
Průzkum prokázal, že čeští řidiči jsou na silnicích zodpovědnější a jezdí na méně opotřebených pneumatikách. Více než za polovinou životnosti, tedy s menším než 4mm vzorkem, mělo pneumatiky 16 % změřených aut v Česku, na Slovensku jich ale bylo více než 22 %. Nelichotivého prvenství dosáhli slovenští šoféři také v počtu vozidel s hloubkou dezénu pod zákonem stanoveným limitem u letních pneumatik 1,6 mm. V Česku byli nachytáni pouze dva, zatímco na Slovensku deset.
Stejné kritérium staví mezi městy v Česku na první místo Prahu, kde se objevilo jen 8,5 % řidičů s menším než 4mm dezénem, v Ostravě jich naopak bylo téměř 21 %.