Jaká bude budoucnost Fiatu? Už v pátek 1. června o tom hodně napoví plánované zveřejnění obchodního plánu značky pro období 2018-2022.

 

Fiat má problémy a jeho prodeje postupně klesají nejen na americkém, ale i evropském a brazilském trhu. V Evropě se dostal na úroveň pěti procent trhu, což je méně než luxusní značky jako BMW a Mercedes. V domovské Itálii zaznamenal Fiat za první čtyři měsíce letošního roku pokles prodejů o 15 procent. V Brazílii klesl tržní podíl v prvním čtvrtletí meziročně z 9,2 na 8 procent, přičemž v roce 2013 to bylo 22 procent.
„Nezabiju Fiat,“ prohlásil na březnovém autosalonu v Ženevě šéf koncernu FCA Sergio Marchionne. Zároveň však prohlásil, že koncern se soustředí na rozvoj prémiových značek Maserati, Alfa Romeo a především Jeep. Fiatu tehdy přiřkl význam především v Latinské Americe. V Evropě by podle něj měl Fiat „stavět na rodině 500“.
Server Automotivenews Europe citoval analytika společnosti JATO Dynamics Felipe Munozu, podle kterého je hlavním problémem Fiatu nedostatek nových produktů, zejména SUV: „Pokud dnes nemáte SUV, nemůžete růst ani na evropských, ani na světových trzích, zvláště pokud je vaším bestsellerem jedenáct let staré miniauto,“ řekl Munoz v narážce na věk Fiatu 500. Jediné SUV je 500X, ale konkurenti nabízejí aktuálně většinou tři různě velká súvéčka.
Ian Fletcher, analytik společnosti IHS Markit, předpokládá, že prodej Fiatu v Evropě klesne příští rok o 14 procent na 677 029 kusů oproti 783 769 v roce 2017, protože v tomto období nejspíš nebude uveden žádný nový model. Například uvedení nové generace modelu Panda bylo odloženo a pravděpodobně se neuskuteční dřív než v roce 2020. Po tomto roce bude podle Fletchera také zahájena výroba nové generace modelu 500. Munoz z JATO zase naznačuje, že by Fiat mohl představit jedno SUV menší bez 500X, vyrábělo by se kvůli nízkým nákladům v Srbsku nebo v Turecku.