Po šesti generacích v kategorii sedanů střední třídy přichází aktuální sedmá generace Lexusu ES i do Evropy, kde nahradí model GS. Samozřejmostí bude hybridní provedení.

 

Nové ES je postaveno na zbrusu nové podvozkové platformě GA-K (zkr. Global Architecture–K). Vůz je oproti předchůdci delší (+65 mm), nižší (-5 mm) a širší (+45 mm). Díky delšímu rozvoru (+50 mm) bylo možné posunout kola o něco více do rohů karoserie a současně zvětšit rozchod kol na obou nápravách (+10 mm vpředu, resp. +37 mm vzadu).
Nová podvozková platforma GA-K umožnila použít nízkou linii kapoty, a tak designérský tým získal prostor k vytvoření markantní siluety s nápadně klesajícími křivkami, čímž vznikl dynamický, ale současně i uhlazený tvar. Vzhled čelní partie ES se výrazně mění v závislosti na konkrétním modelu. U standardního provedení jsou použita elegantní svislá žebra, vybíhající ze středu charakteristické vřetenovité masky chladiče Lexus, zatímco u provedení F SPORT – které se v rámci řady ES nabízí vůbec poprvé – je použit černý mřížkový vzor, který je sladěn s výdechy ve spodní části předního nárazníku. U provedení F SPORT se navíc objevuje zadní spoiler, specifické označení modelu a tmavý lisovaný díl ve spodní části vozidla ke zdůraznění celkového vzhledu. Pro standardní provedení ES jsou k dispozici tři různé varianty kol o velikosti 17 a 18", zatímco F SPORT obouvá 19"  kola podobná těm, která najdeme u kupé Lexus LC.
Ve snaze neodvádět pozornost řidiče od situace před vozidlem je centrální displej, přístrojový panel  a projekční displej (HUD) vždy co nejblíže zornému poli řidiče. Spolujezdec na předním sedadle se oproti tomu může těšit z otevřenějšího a prostornějšího prostředí v zájmu pohodlného cestování.
Kabina přirozeně nabídne i konektivitu v podobě volitelného systému navigace. Součástí navigace je i displej multimediální soustavy o velikosti 12,3" a druhá generace rozhraní „Remote Touch“ s ovládáním pomocí touchpadu; funkce rozpoznávání hlasu je rozšířena o asistenta mobilního telefonu, který umožňuje bezkontaktní ovládání chytrého telefonu řidičem.
Verzi ES 300h, určenou pro trhy západní a střední Evropy, pohání nový hybridní pohon čtvrté generace s autonomním dobíjením, schopný nabídnout nízkou spotřebu paliva a minimální emise v rámci kategorie prémiových sedanů střední třídy. Součástí systému pohonu je ultra hospodárný benzínový čtyřválec 2,5 litru s úsporným Atkinsonovým cyklem v kombinaci s lehčím a kompaktnějším elektromotorem o vyšší výkonové hustotě. Celkový systémový výkon činí 218 k / 160 kW a kombinovaná spotřeba paliva je od 4,7 l/100 km.
Zbrusu nová jednotka 2,5 litru používá technologii rychlého spalování, díky níž tento motor vykazuje jeden z nejlepších parametrů termodynamické účinnosti napříč všemi současnými sériovými vozy. Výsledkem použitých opatření je vyšší výkon bez nárůstu emisí či spotřeby paliva. K dosažení takto pozoruhodných výsledků napomohlo použití přímých sacích kanálů, zvětšení úhlu ventilů a laserové opracování ventilových sedel. Z řešení napomáhajících k co nejlepšímu řízení spalování a tepelnému managementu jmenujme olejové čerpadlo s proměnným zdvihovým objemem, vstřikovače s více otvory, systém proměnného časování sacích ventilů VVT-iE a systém variabilního chlazení.