Viděli jsme ji s velkým předstihem, ale kvůli embargu jsme museli mlčet. Byla to škoda, nová generace Audi A6 se povedla pravděpodobně po všech stránkách.

Na statické prezentaci jsme mohli jako první obdivovat především podobu zevnějšku nové generace. Ano, bude hodně podobná novým modelů A8 a A7 Sportback a vlastně bylo by divné, kdyby tomu bylo jinak. Přesto se tým designérů snažil tyto tři modely od sebe dostatečně vzájemně odlišit. Na mne nová „á-šestka“ zapůsobila zejména jedinečnou a originální boční siluetou. Naživo působí neuvěřitelně dynamicky, sebevědomě a agresivně. Odhadnutelný je jediným pohledem velkorysý objem zavazadlového prostoru, který nabídne 530 litrů. Zároveň jsou evidentní individualistické proporce s dlouhou kapotou motoru, dlouhým rozvorem a s krátkými převisy karoserie.
Jak už jsme si mohli v poslední době zvyknout – a ani u nové generace Audi A6 tomu není jinak – jednotlivé modely se mezigeneračně zvětšují a nabízejí více a více vnitřního prostoru. Nová A6 je se svými 4939 milimetry o 7 mm delší, na šířku narostla o 12 mm a na výšku dosahuje na 1457 mm, což je o 2 mm více, než měl její předchůdce. A ano, rozdíly mezi zmíněnými třemi novinkami ingolstadtské automobilky jsou patrné. Týkají se tvaru a velikosti čelní masky i tvaru a grafiky úzkých a zajímavě tvarovaných tenkých předních světlometů. Samozřejmě odlišností je na vozech k dohledání celá řada, též ve zpracování zádě a tamního světelného podpisu, ale gro se odehrává právě vpředu.
I v interiéru nalezneme odkaz dříve představené A8. Středové desce totiž dominuje dvojice rozměrných displejů, u výbavy se systémem MMI Navigation plus nahoře s uhlopříčkou 10,1 palce a dole s 8,6“ displejem. Tím horním řidič ovládá informační a zábavní systém, spodní je využíván pro klimatizaci, komfortní funkce a pro zadávání textu, přičemž zápěstí může v tu chvíli spočinout na páce voliče automatické převodovky. Tuhle variantu už jsem v našich testech několikrát velebil a je dobře, že přetrvává i nadále. Společně se systémem MMI Navigation plus je dodáván i panel přístrojů Audi virtual cockpit, který nabídne displej s úhlopříčkou dokonce 12,3 palce a všechno pohromadě to ve finále vytváří interiér hodně podobný obrazu vesmírných lodí z ne zase tak starých sci-fi televizních příběhů. Co je ale na všem nejpříjemnější, to jsou rozsáhlé možnosti individualizace ovládání celého systému a jeho haptická odezva. Pokud jde o první ze zmíněného, lze veškeré hlavní funkce vozidla snadným a rychlým přetažením příslušné ikony umístit na preferovaná místa na displeji a vybrat si tak třeba jen ty pro vás nejdůležitější funkce. Zkrátka stejně, jak jste na to zvyklí u vašeho mobilního telefonu. A pokud se zastavím u druhého, tedy haptické odezvy displeje, i tu je možné přizpůsobovat vašemu cítění, nastavovat sílu reakce i samotnou citlivost zařízení. A když máte nastaveno, nezbývá, než si svoje volby uložit do příslušného uživatelského profilu, pokud by hrozilo, že vám vaše nastavení „rozebere“ některý z kolegů či členů rodiny.
Co by to bylo za člena nové generace Audi, kdyby při vstupu na trh nenabízel širokou nabídku asistenčních systémů, prvků digitalizace se stálým připojením a plejádu bezpečnostních prvků. Nad to nová A6 přichází s řadou nových řešení pozdvihujících komfort a sportovní charakter vozu. Všechny motory v novém modelu jsou vybaveny technikou částečně hybridního pohonu. U agregátů V6 nalézá uplatnění hlavní elektrická síť s napětím 48 V, u čtyřválců pracuje elektrická síť s napětím 12 V. V obou případech spolupracuje řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče BAS (Belt Alternator Starter) s lithium-iontovým akumulátorem. Audi A6 může jet setrvačností mezi 55 a 160 km/h. Funkce start-stop se nyní aktivuje už mezi 7 a 22 km/h.
Audi A6 bude v době uvedení na trh k dispozici se čtveřicí motorů – jedním TFSI a třemi TDI. Agregáty pokrývají výkonové spektrum od 150 do 250 kW. Zážehovou jednotkou je přeplňovaný šestiválec 3.0 TFSI s  výkonem 250 kW. Podobné výkony nabízí i varianta 3.0 TDI ve verzi o výkonu 210 kW. Model A6 45 TDI pohání rovněž jednotka V6 3,0 litru, vyladěná v tomto případě na 170 kW. Řadový čtyřválec v modelu A6 40 TDI poté disponuje nejvyšším výkonem 150 kW. Zatímco oba vznětové motory V6 spolupracují s osmistupňovou převodovkou tiptronic, jsou motory 3.0 TFSI a 2.0 TDI sériově vybaveny sedmistupňovou převodovkou S tronic. Všechny verze s třílitrovými motory mají v sériové výbavě pohon všech kol quattro, avšak různých koncepcí. V kombinaci s převodovkou tiptronic má samosvorný mezinápravový diferenciál, ve verzích s převodovkou S tronic se jedná o ještě hospodárnější techniku ultra, která extrémně rychle připojuje pohon zadních kol pouze v případě potřeby. Řazení probíhá výhradně automaticky.
A ještě jednu novinku nová generace této manažerské limuzíny přináší. Ta má napomoct sportovnějšímu charakteru a celkové obratnosti vozu. Je jí dynamické řízení všech kol, které vedle zmíněného bude dbát i na příkladnou stabilitu vozu za všech okolností a rychlostí. V závislosti na rychlosti jízdy se mění převod řízení mezi 9,5:1 a 16,5:1, přičemž na zadní nápravě pracuje za tímto účelem harmonická převodovka natáčející převod šroubem a maticí kola až o 5 stupňů. V nízkých rychlostech se zadní kola natáčejí v opačném směru než ta přední, čímž je dosaženo zvýšení agility a zmenšují průměr otáčení až o 1,1 metru. Zkrátka už se těšíme na první svezení s novinkou, která na trh dorazí ještě v průběhu tohoto roku. Varianta kombi bude brzo následovat.