Zpřísňující se emisní předpisy prodražují výrobu dieselových motorů a klesá i jejich popularita mezi privátními zákazníky. Podle šéfky Citroënu Lindy Jackson mají diesely stále budoucnost, rozhodnou o ní ale hlavně fleetoví zákazníci.

 

Celoevropské prodeje naftových vozů klesají. V České republice loni činily 37,79 % registrací nových aut, o rok dříve to bylo 42,58 %. Podobné je to i v dalších zemích. „O budoucnosti dieselů rozhodne, zda budou fleetoví zákazníci následovat ty privátní a začnou dávat přednost benzinovým motorům,“ řekla britskému Autocaru šéfka Citroënu Linda Jackson. „Pokud ano, pak to bude mít diesel velmi těžké a muselo by se stát něco dramatického, aby jeho prodeje vrátily na původní úroveň.“
Elektromobily ještě budou muset svou budoucnost obhájit. „Jsem si jistá, že jsou jedním z řešení, ale stále existují otázky, na které bude třeba odpovědět. Od toho, kdo vybuduje a zaplatí infrastrukturu, přes udržitelnost těžby lithia až po způsob, jakým je elektřina vyráběna.“