Ambiciózní plán v oblasti elektrických vozů představil na výroční tiskové konferenci Vratislav Strašil, jednatel společnosti Porsche Česká republika. Té se v loňském roce dařilo a dosáhla tak historicky nejvyšších obchodních výsledků. Uspěly značky Volkswagen, SEAT a VW Užitkové vozy, na své loňské prodeje nedosáhla pouze značka Audi.

Zákazníci společnosti Porsche Česká republika převzali v roce 2016 celkem 54 144 nových vozů Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy. To je o 2,3 % více než v roce 2016 a společnost je tak republika je nadále suverénní jedničkou mezi zdejšími importéry. „Důvěra českých zákazníků nás mimořádně těší, ale zároveň je pro nás závazkem, abychom v našem úsilí o nejvyšší úroveň prodejních a servisních služeb a maximální spokojenost zákazníků nepolevovali,“ říká Vratislav Strašil, jednatel společnosti Porsche Česká republika.

S výjimkou Audi se mohou všechny značky v portfoliu společnosti Porsche Česká republika pochlubit rekordními výsledky v roce 2017. Registrace osobních vozidel Volkswagen dosáhly v loňském roce 26 942 vozů, což představuje meziroční nárůst o 1,3 %. Registrace nových vozů Audi klesly o 29,5 % na celkových 4486 vozů. SEAT vylepšil svůj výsledek z roku 2016 o 1,7 % na 7535 vozidel. Značka Volkswagen Užitkové vozy dosáhla dvouciferného růstu a s 6072 registracemi v kategoriích N1 a M1 překonala úspěšný rok 2016 o pozoruhodných 15,8 %.

Podobný vývoj a výsledky trhu očekávají zástupci společnosti i letos a předpovídají jen mírný růst. K tomu má jednotlivým značkám napomoct řada produktových novinek, ať už půjde o nový VW Touareg, novou generaci Audi A6, další varianty modelu Crafter nebo nová značky Cupra vznikající pod automobilkou SEAT.

Samostatné místo na trhu si hledá i sekce elektrických vozidel a aktivity společnosti Porsche Česká republika s cílem osvěty v problematice nových technologií a elektromobility. Klíčovým projektem se stal Demo e-car program, představený v závěru loňského roku. Společnost v rámci projektu bezplatně zapůjčí celkem 50 elektromobilů Volkswagen e-Golf na dlouhodobé testování municipalitám, institucím a firmám. Během deseti měsíců mohou účastníci ujet až 15 tisíc kilometrů. Cílem je ukázat a popularizovat tento ekologický způsob mobility v očích odborné i laické veřejnosti. Kromě toho se patnáct elektromobilů e-Golf zapojilo do pilotního projektu e-carsharingu v Praze. Vedle toho běží i objednávky běžným zákazníkům, které dostávají před dodáním modelů e-Golf z programu Demo e-car přednost. Cílem Vratislava Strašila je prodat v letošním roce na českém trhu hned 400 e-Golfů. Překážkou přesto může být nejen dostatečná poptávka od zákazníků, ale i celková kvóta přidělených aut pro český trh a výrobní kapacita továren.