Firma Toyota spočítala, že firma, která si do svého vozového parku nakoupí na tři roky desítku aut s hybridním pohonem, ušetří za tři roky ve srovnání se stejným počtem běžných dieselových vozů až 100 tisíc korun.

 

Podle aktuálních cen paliva Toyota spočítala, že firemní flotila deseti hybridních modelů Toyota Auris 1,8 s výkonem 136 koní, spotřebou 3,5 litrů a ročním nájezdem 20 000 kilometrů ušetří na palivu majiteli za tři roky zhruba 114 000 Kč ve srovnání s flotilou běžných dieselů.
Za pět let už je to 190 tisíc korun. Jeden hybrid tak za tři roky provozu ušetří více než 11 000 korun. Do vzduchu přitom vypustí 81 gramů na kilometr, průměrný diesel 113 gramů.
„České firmy žijí při nákupu aut stále v zajetí mýtů a zastaralých informací. Myslí si, že jsou hybridy složité a drahé. Hybridy se už ale cenově vyrovnají vozům s běžným pohonem, jsou extrémně spolehlivé, mají mnohem nižší spotřebu paliva a nepoměrně nižší náklady na provoz – odpadají složité díly a např. brzdové komponenty se mění méně často,“ říká fleetový manažer Toyoty Jiří Maláček.
Průměrný dieselový motor znečistí životní prostředí ročně zhruba 2,3 tunami emisí, hybrid jich vypustí asi o tunu méně, ukázalo také měření Toyoty. Bez zajímavosti jistě není ani to, že dosavadní celosvětové prodeje více než 10 milionů vozů s hybridním pohonem pomohly ušetřit již 29 mld. litrů benzínů a do ovzduší se díky nim dostalo o 77 mil. tun emisí CO2 méně. Nejen spotřeba pohonných hmot, ale i množství vypouštěných emisí přitom začíná být pro řadu firem rozhodujícím faktorem a součástí parametrů řady výběrových řízení.
Častou obavou při pořízení hybridního vozu je životnost baterie. Záruka na baterie u hybridních aut však může být i 10 let, takže přežije klidně i provoz celého auta. Dlouhou životnost zaručuje vlastní chladicí systém. Akumulátory se za posledních 20 let v servisech vyměňovaly pouze po závažných nehodách. Nejlepší důkaz odolnosti přišel nedávno z Vídně. Rakouský taxikář totiž s Priusem druhé generace překročil milion kilometrů bez sebemenší poruchy.