Pravověrní fandové značky Subaru můžou jásat. Krátce po modelu Impreza přichází na český trh i jeho SUV sourozenec XV. Nabídne skvělý podvozek, ploché motory a stálý pohon všech kol.

 

Zatímco hatchbacku Impreza, kterému se povedlo proniknout do finále českého Auta roku, se v Česku ročně prodá 20 až 30 kusů, na stejném podvozku postavený model XV větší importér roční prodeje kolem 150 kusů. SUV jsou totiž populárnější, a Subaru je skutečně umí.
Svoje nadprůměrné jízdní vlastnosti v terénu i na silnici staví na nové podvozkové platformě, která zvýšila tuhost karoserie i zavěšení o 70 až 100 procent ve srovnání s předchozím modelem. Zlepšila se i absorbce rázů, takže XV je i na rozbité silnici velmi pohodlné a řidič cítí, jak má auto stále všemi koly kontakt s povrchem vozovky, rázy se přitom nepřenáší do řidičových zad.
V terénu zase dobře funguje pohon všech kol s aktivním rozdělováním točivého momentu, který standardní rozdělení v poměru 60:40 ve prospěch přední nápravy umí průběžně upravovat podle aktuální jízdní situace. Nechybí ani asistent pro sjíždění svahů.
Motory jsou pouze dva, oba benzínové, a to o objemech 2.0 o výkon 115 kW a 1.6 o výkonu 84 kW. Oba jsou spojeny výhradně s automatickou bezestupňovou převodovkou Lineatronic. Oproti předchozí generaci se zlepšila výbava, ale základní cena vzrostla o zhruba 40 000 korun na 590 000 Kč (1.6 i ve výbavě Active). Za vrcholnou verzi 2.0 i-S Sport to pak je 820 000 Kč. Volit je možné ze třech výbav, samostatně připlatit pouze 12 000 za jinou než červeně, oranžově nebo šedě lakovanou karoserii.
Martin Šidlák