Nejen zvýšení výkonu, ale i objemu – to slibuje nový motor 1.3 TCe, výsledek spolupráce Renaultu a koncernu Daimler.

 

Novinka postupně nahradí stávající menší motor 1.2 TCe. Prvními modely, které ho dostanou, budou Renault Scénic a Grand Scénic. Postupně se objeví i v dalších modelech obou koncernů, tedy ve vozech Nissan, Dacia, Smart a Mercedes-Benz třídy A a B.
Novinka, která tak i u Renaultu zjevně oznamuje konec éry downsizingu, se bude vyrábět ve třech výkonových verzích. Nejslabší bude dosahovat výkonu 115 koní při 4500 otáčkách a maximální točivý moment bude mít 220 Nm při 1500 otáčkách. Spojen bude s manuální šestistupňovou převodovkou. Silnější bude mít výkon 140 koní a točivý moment 240 Nm, nejsilnější pak 160 koní a 260 Nm. U nich bude na výběr mezi šestistupňovým manuálem a dvouspojkovým automatem EDC.
Renault slibuje i nižší spotřebu oproti motorům 1.2 TCe, zajímavé ale je, že ji uvádí ještě podle staré metodiky NEDC. U Scénicu má motor bez ohledu na výkon dosahovat průměrné spotřeby 5,4 l/100 km, u Grand Scénicu 5,6 l/100 km.