BMW Group sice oznámila, že investuje 200 milionů eur do centra specializovaného na články baterií, zároveň ale dál vyvíjí i své dieselové motory. I ty maloobjemové dostanou kvůli snížení emisí dvě turbodmychadla.

 

Po čtyřech letech přichází modernizace některých naftových motorů BMW. Změny se ale tentokrát netýkají výkonu, ale snížení spotřeby a emisí. Cestou k tomu jsou dvě turbodmychadla i pro menší motory, dokonce i pro ten se třemi válci.
Druhé turbo dostane například i slabší verze dvoulitru s interním označením B47TU1, ta s výkonem 110 kW a 350 Nm točivého momentu, a s výkonem 140 kW a 400 Nm. Výkony se nezmění, ovšem spotřeba by měla klesnout. Sníží se také hlučnost.
Technologie TwinTurbo se ale dočká i tříválcový diesel o objemu 1,5 litru označovaný jako B37TUV. I zde zůstanou výkony stejné - 70 kW / 220 Nm a 85 kW /270 Nm. Agregát navíc dostane nové vyvažovací hřídele a nový tvar pístů. O snížení emisí oxidů dusíku se bude starat přísada AdBlue.