Volkswagen odhalil své další plány ve výrobě motorů. Mild hybrid bude podle očekávání spojen s benzinovým motorem 1.5 TSI. Koncern ale do budoucna počítá i s novými typy dieselových agregátů.

 

Že se koncern VW po aféře Dieselgate zaměří na vývoj a výrobu elektromobilů a hybridů, je známá věc, nyní jsou ale jasnější jeho přesné plány do budoucna. Překvapivě v něm stále hodně věří i dieselovým motorům, jejichž nová generace má prý být čistá.
Britský Autocar zveřejnil informace od mluvčího koncernu VW, z kterých vyplývá, že mild hybridní pohon bude zahrnovat agregát 1.5 TSI spojený se 48voltovou hybridní technologií. Celkový výkon spalovacího a elektrického motoru má být 148 koní přenášený na přední kola. Tzv. verze „mild hybrid plus“ k tomu přidá ještě elektromotor s výkonem 35 koní, který bude pohánět zadní nápravu. Motor 1.5 TSI je nejmodernějším koncernovým agregátem, tak je logické, že volba padla právě na něj. Ve srovnání s konkurenty má nejvyšší kompresní poměr a patří mezi nejúspornější. Momentálně se vyvíjejí i jeho silnější varianty plus verze na CNG.
Podle Autocaru ale VW rozhodně nezanevřel ani na diesely. Pracuje se na vylepšení technologie, aby diesely produkovaly méně škodlivých látek. Jde zejména o systémy s dvojitou selektivní katalytickou redukcí (SCR) a zásobníkové katalyzátory NOx (NSC). Na prototypech se zkouší také elektrické turbodmychadlo s pomalejším nástupem tlaku, které omezí tvorbu NOx. „Diesel má před sebou dlouhou a čistou budoucnost,“ řekl Autocaru doslova mluvčí koncernu VW.