Evropa není pro Subaru zrovna důležitým trhem, z hlediska počtu prodaných vozů je vlastně úplně poslední. Zatímco v USA a Kanadě se ročně prodá 650 tisíc vozů této značky, v Evropě jen něco přes 40 tisíc. Přesto se Subaru rozhodlo uvést i na český trh úplně novou Imprezu s jedinečným podvozkem.

 

Pokud se někoho zeptáte, jaký zná model Subaru, většina lidí řekne Impreza. Přesto se tento model hodně vymyká aktuální nabídce značky, která prosazuje především svoje SUV. Impreza ale stoprocentně reprezentuje ducha značky, tak jak ho znají všichni motorističtí fanoušci – symetrický pohon všech kol, plochý motor typu boxer, jedinečné jízdní vlastnosti a zábava za volantem.
Aktuální Impreza získala v Japonsku titul Auto roku a co je zajímavé, z tamních crash testů si odnesla maximální počet bodů, které byly kdy v historii uděleny. Na trhu moc takových aut nenajdete – kompaktní hatcback s pohonem všech kol dneska není zrovna v módě, proto se nedají čekat velké prodeje – český importér si stanovil cíl 25-30 aut za rok.
Ale auto je to velmi zábavné. Skvělý je především jeho podvozek, který oproti předchozí generaci snížil těžiště o 5 mm. Zvýšila se tuhost skeletu karoserie a podvozku o 100 procent, a společně s nastavením tlumičů a uchycením zadního stabilizátoru přímo do karoserie se podařilo dosáhnout toho, že v zatáčkách se auto o 50 % méně naklání.
Poněkud omezená je nabídka motorů, která čítá jen dva benzinové agregáty typu boxer – 1.6 o výkonu 84 kW a 2.0 o výkonu 115 kW. V Česku asi většina lidí sáhne po dvoulitru, dokud ještě kvůli emisním předpisům může. Vadou na kráse pro dokonalé sportovní svezení bude jediná možnost v oblasti převodovky – s ničím jiným než s variátorem Lineatronic novou Imprezu nekoupíte.
Na českém trhu startuje novinka za cenu od 560 000 Kč včetně DPH. K dispozici jsou podle motoru čtyři výbavové stupně, připlatit si můžete jen za barvu karoserie, a to 12 000 Kč. V základu je Impreza vždy červená.