Toyota představila koncept plných pneumatik, které mají snížit hmotnost automobilů. Pneumatiky neobsahující vzduch by měly být určeny pro elektromobily a vozy poháněné vodíkovými motory.

 

Toyota je představila na veletrhu v Tokiu na koncepčním vodíkovém automobilu Fine-Comfort Ride. Ten je vybaven čtyřmi elektromotory samostatně pohánějícími každé kolo. Proud k pohánění motorů se průběžně vytváří ve vodíkových palivových článcích.
Koncepční automobil posloužil k prezentaci vozu, který nevytváří výfukové zplodiny, a i díky plným pneumatikám má nižší spotřebu energie. Inovativní kola tvoří disky vyrobené z hliníku a umělé hmoty pokryté širokým pruhem gumy.
Vývoj pneumatik, které by nepotřebovaly doplňovat vzduch, byl veden zejména s ohledem na další vývoj elektromobilu. Snížení hmotnosti pneumatik má vyvážit větší hmotnost trakčních baterií.
Zatím ještě plné pneumatiky váží stejně jako standardní pneumatiky plněné vzduchem. Hlavní inženýr Toyoty Takao Sato předpokládá, že technologický postup přinese snížení hmotnosti každé pneumatiky o 5 kg, tj. o cca 30 procent. Díky tomu se celková hmotnost vozu sníží o 20 kg.

Vyhledávání

V aktuálním vydání Flotily se dočtete:

 

UŽITKOVÉ VOZY VE FIRMĚ
-    Nákup a provoz

- Správný výběr

- Novinky na trhu

- Statistiky prodejnosti

- TESTY

- Rozhovory

 

Dále také...

-> Vyplatí se vsadit na provoz prémiových značek?

-> Pokuty firemních řidičů

-> Konektivita a aplikace

-> Elektromobilita v českých podmínkách

 

.. a mnoho dalšího